معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تخلیه فاضلاب 8 بیمارستان مشهد به چاه جاذب بر خلاف قوانین محیط زیست است.

به گزارش ایلنا، محمد عرفانی گفت: براساس پایش‌های انجام شده با همکاری شرکت آب‌و فاضلاب، این تعداد بیمارستان در مشهد برخلاف قوانین و مقررات اقدام به تخلیه فاضلاب خود در چاه‌های جاذب می‌کنند که می‌تواند آلودگی و خطرات متعدد داشته باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع در کمیته فنی فاضلاب کارگروه بهداشت استان مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: براساس تصمیم‌گیری در این کمیته قرار شد با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیمارستان‌ها اقدامات اصلاحی در این زمینه انجام دهند و در صورت ادامه روند تخلیه فاضلاب‌های خود در چاه‌های جاذب برخورد قانونی با این واحدها انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه تخلیه این فاضلاب‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است و بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته شده و مجازات برای آن تعیین شده است، اعلام جرم علیه رئیس متخلف بیمارستان صورت می‌گیرد.

عرفانی افزود: فاضلاب بیمارستان‌ها می‌تواند خطرات و بیماری های فراوان همراه داشته باشد و به همین دلیل جزو پسماندهای مخاطره آمیز شناخته می شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه فاضلاب بیمارستانی یا باید با رعایت یک سری استانداردها به تصفیه خانه منتقل شود یا به فاضلاب شهری انتقال داده شود، گفت: برخی بیمارستان‌ها در مشهد اگر چه فاضلاب خود را به فاضلاب شهری منتقل می‌کنند اما هنوز اقدام به رعایت برخی استانداردها نمی‌کنند که این موارد نیز باید بر طرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.