مرتضی سینی چی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطعات جدید خودرو و سایر وسایل نقلیه بسیار گران شده لذا مردم برای تامین نیاز خود به سمت قطعات کهنه گرایش یافته اند و این امر باعث رونق بازار اوراق فروشیها شده است.
وی ادامه داد: اوراق فروشیها در مشهد نرخ نامه ندارند لذا قیمتها بین خریدار و فروشنده برای قطعات خودروهای داخلی یا خارجی به صورت توافقی تعیین می شود.
رئیس اتحادیه صنف اوراق کنندگان خودرو و جرثقیل مشهد گفت: در این شرایط بخاطر کاهش واردات حتی تعداد قطعات خودروهای خارجی نیز در اوراق فروشیها کاهش یافته اما قطعات کهنه خودروهای داخلی هنوز به حد کافی در اوراق فروشیها یافت می شود.
وی افزود: اسقاط خودرو مربوط به خودروهای بالای 40 سال عمر می شود اما همین بازار اسقاط خودرو نیز دیگر مانند گذشته مطلوب نیست زیرا دولت اقدام به نوسازی ناوگان برون شهری و درون شهری خود کرده است. هم اینک دو شرکت زیر نظر دولت در خراسان رضوی اسقاط خودروها را برعهده دارند.
سینی چی در مورد اسقاط خودروهای تصادفی هم گفت: این خودروها اسقاط نمی شوند بلکه بطور معمول از سوی شرکت بیمه خریداری می شوند یا اگر میزان خسارت خودرو سنگین باشد قطعات آن به فروش می رسند.
رئیس اتحادیه صنف اوراق کنندگان اتومبیل و جرثقیل مشهد تعداد اعضای زیر مجموعه این اتحادیه را 350 واحد صنفی ذکر کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.