علی دائمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعضا با حضور در اتحادیه خواستار رسیدگی به درخواست خود از طریق مسئولان ذیربط شدند.
وی اظهار داشت: اتاقکی در دفاتر پلیس + 10 قرار دارد که فرد برای گرفتن عکس در آن مستقر شده و عکسبرداری بیومتریک از وی انجام و در ازای آن مبلغی از فرد گرفته می شود.
وی گفت: گفته می شود از 2 هفته قبل طرح عکسبرداری بیومتریک به صورت آزمایشی در دفاتر پلیس +10 شهرهای مشهد، همدان، اهواز و رشت اجرا شده و هنوز به کل کشور تسری نیافته است.
دائمی افزود: عکسبرداری بیومتریک در دفاتر پیشخوان دولت نیز برای کارت ملی انجام می شود اما این دفاتر هزینه ای بابت این نوع عکسبرداری از فرد دریافت نمی کنند.
وی اظهار داشت: اعتراض عکاسان مشهد این است که اگر قرار است براساس اصل 44 قانون اساسی خدمات به بخش خصوصی واگذار گردد نباید در دفاتر پلیس +10 به ازای عکسبرداری از فرد دستمزد گرفته شود.
وی گفت: دریافت دستمزد در قبال گرفتن عکس 3 * 4 از فرد، ماهیت صنفی دارد که نیاز به اخذ پروانه کسب از اتحادیه صنف عکاسان و پرداخت هزینه های جانبی است.
دائمی افزود: عکاسان زیر پوشش این اتحادیه دوره های مهارتی را برای عکاسی گذرانیده و هزینه های بسیار برای دریافت جواز کسب و اشتغال به کار پرداخت می کنند، در حالی که دفاتر پلیس + 10 هیچیک از این هزینه ها را پرداخت نکرده و در مقابل بابت گرفتن عکس از مشتریان دستمزد نیز دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر گرفتن عکس توسط دستگاه های عکسبرداری خودکار با نواقصی همراه است و به عنوان مثال نمی تواند حرکات ناخودآگاه کودکان یا سالخوردگان را هنگام عکاسی حذف کند.
وی گفت: در هر صورت ادامه فعالیت دستگاه های عکسبرداری خودکار در پلیس +10 بازار عکاسانی را که محتاج این شغل هستند و درآمد بسیاری از کارگران این حوزه را کساد می کند.
دائمی افزود: عکاسان مشهد طی چند نامه درخواست خود را مبنی بر پیگیری موضوع از طریق اتاق اصناف اعلام کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شده اند.
امیر دلداری، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به جلساتی که در اتاق اصناف مشهد برگزار شده است، موضوع از طریق دستگاه های مرتبط در حال پیگیری می باشد و مشکلات این صنف ظرف چند روز آینده برطرف می شود.
حدود یکهزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب زیر پوشش اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران مشهد هستند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.