محمدهادی ضیایی مهر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل در مشهد افزود: میزان شکایات ثبت شده در بخش مسافری در سامانه اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات مسافر راه آهن کشور به شماره 0215139 در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد کمتر شده است.
وی ادامه داد: طی این مدت اداره کل راه آهن خراسان از سامانه پیامکی دیگری در اماکن، ایستگاهها و دیگر ساختمانهای راه آهن بهره گیری می کند و پایگاه اینترنتی راه آهن نیز رضایت مسافران را از خدمات این مجموعه رصد می کند و با توجه به گزارشی که از این سامانه ها ارسال می شود تصمیم و اصلاحات لازم صورت می گیرد.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: همچنین در این مدت میزان جا به جایی مسافر در مسیر خراسان 17 درصد رشد داشته و این ارتقا کمی در راه آهن همراه با ارتقا کیفی خدمات بوده است.
وی افزود: طی این مدت 95 درصد قطارها بدون تاخیر از مشهد حرکت کرده و از طرفی متوسط تاخیرهای قطارهای مسافری در مسیر راه آهن خراسان از حدود هفت دقیقه به 3.5 دقیقه کاهش یافته است.
ضیایی مهر متوسط عمر ناوگان راه آهن کشور را 29 سال عنوان و بیان کرد: هیچ قطاری با سرعت زیر 140 کیلومتر در مسیر مشهد فعالیت ندارد لذا برای تحقق این سرعت متوسط عمر ناوگان ریلی در راه آهن خراسان 18 سال است.
وی ادامه داد: با افزایش 11 درصدی ضریب اشغال قطارها در مسیر مشهد این ضریب هم اکنون به 86 درصد رسیده است. به نظر می رسد افزایش خدمات داخل قطارها و نوسانات نرخ بلیت هواپیما موجب گرایش مردم به ناوگان ریلی مسافری بیشتر شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین گفت: دو میلیون 700 هزار تن کالا از طریق راه آهن خراسان طی هشت ماه گذشته امسال جا به جا شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشانگر افزایش 26 درصدی در این بخش است. از این حجم یک میلیون و 700 هزار تن کالا از طریق مرز ریلی سرخس با آسیای مرکزی مبادله شده که 42 درصد رشد عملکرد دارد.
وی افزود: طی این مدت 470 هزار تن کالا از این حجم به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که 77 درصد افزایش داشته است.
ضیایی مهر به واردات 210 هزار تن کالا نیز اشاره و بیان کرد: بقیه تناژ موجود به ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس اختصاص یافته که عمدتا از آسیای مرکزی به بندرعباس بوده است. مرز ریلی سرخس83 درصد ترانزیت ریلی کشور را به خود اختصاص داده و از طرفی 96 درصد این میزان ترانزیت به کریدور ریلی سرخس - بندرعباس تعلق دارد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.