فریده کرمانی ن‍ژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که به ازای هر 185 کیلومتر جاده در خراسان رضوی یک مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد میانگین این تعداد در کشور به ازای هر 121 کیلومتر جاده یک مجتمع است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 35 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های اصلی استان وجود دارد و این ویژگی، خراسان رضوی را در رتبه چهارم کشور از نظر تعداد مجتمع های خدمات رفاهی فعال قرار داده است.
وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری 2 مجتمع دیگر تا پایان امسال گفت: 23 مجتمع خدمات رفاهی در حال ساخت نیز در این استان وجود دارد که در صورت بهره برداری از آنها به طور میانگین در هر 100 کیلومتر جاده یک مجتمع خواهیم داشت.
کرمانی نژاد افزود: با 48 فقره موافقت اصولی برای ساخت این مجتمع ها ، رتبه دوم صدور موافقت اصولی در کشور به استان خراسان رضوی اختصاص دارد که در صورت به نتیجه رسیدن جذب سرمایه گذاران در احداث این مجتمع ها به طور متوسط در هر 55 کیلومتر یک مجتمع خواهیم داشت که مطابق با استانداردهای جهانی است.
وی اظهار داشت: به منظور حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم، این اداره کل رایزنی و پیگیریهای بسیار در راستای حذف یا تعدیل فرایندهای اداری زمانبر به ویژه فرآیند کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان انجام داده است که تاکنون این موضوع برای احداث مجتمع خدمات رفاهی در 44 نقطه از جاده های استان قطعی شده و تلاش بر این است که این امر به تمام سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی و
تیرپارکها تسری یابد.
وی گفت: این پروسه در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان بطور متوسط حدود 6 ماه تا یکسال زمان می برد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.