سید امیر احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه سه هزار و 333 دستگاه خودرو به وسیله 16 مرکز در این استان اسقاط شد در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 10 هزار و 980 دستگاه بود.
وی اظهار داشت: هم اکنون نیمی از مراکز اسقاط خودرو استان با یک سوم ظرفیت فعالیت داشته و بقیه نیز فعالیت خاصی ندارند.
وی با اشاره به لغو طرح جایگزین کردن خودرو های فرسوده با خودروهای جدید در سال 1389 گفت: طرح پرداخت تسهیلات دولتی خرید خودرو در ازای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نیز در سال 1393 لغو شد که این امر موجب کم رونق شدن این حرفه در استان گردید.
احمدی افزود: طرح جایگزینی خودروهای سنگین نیز اجرا نمی شود و رانندگان تاکسی هم تمایلی به اوراق کردن ناوگان فرسوده خود در ازای بهای اعلام شده ندارند.
وی به ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو های خارجی در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این بسیاری از وارد کنندگان می توانستند در ازای خارج از رده نمودن چهار خودرو سواری یک خودرو خارجی را پلاک کنند اما با لغو واردات خودرو خارجی مراکز اوراق خودرو در عمل دچار رکود شدند.
وی با اشاره به اجرا نشدن قوانین و دستورالعملهای جایگزینی خودروهای فرسوده و طرح های نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل گفت: تردد خوردو های فرسوده نقش مهمی در آلودگی هوای شهرها و برهم زدن چهره و نمای مبلمان شهری دارد لذا پیشنهاد می شود با راه اندازی مجدد طرح های نوسازی ناوگانهای عمومی، دولتی و خصوصی یا تعیین تکلیف خودرو های اسقاطی انبار شده در توقفگاه های شهرداری ها از تردد این ناوگان جلوگیری گردد.
احمدی افزود: در زمانی که فعالیت واحدهای اسقاط خودرو در استان از رونق خوبی برخوردار بودند در هر یک از این مراکز 16 گانه حدود 30 تا 50 کارگر به صورت مستقیم مشغول کار بودند.
از 216 مرکز اسقاط خودروهای فرسوده کشور 16 مرکز در خراسان رضوی است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.