بهروز بنیادی روز شنبه در مراسم رونمایی از ششمین نشریه کاشمر افزود: مطبوعات به عنوان زبان گویای مردم، مشکلات را رصد و با نگاه اصلاح ‌گرایانه مطالب را در جامعه عنوان می کنند لذا از مدیران شهرستان انتظار می رود در تامین امنیت و آزادی بیان مطبوعات سعه صدر به خرج دهند.
وی با بیان اینکه مدیران نباید از انتقاد خبرنگاران و اهالی مطبوعات ناراحت شوند اظهار داشت: برخی مواقع رفتار های مدیران با آزادی بیان و حقوق شهروندی در تضاد است که جلوگیری از ورود خبرنگاران به جلسات و گرفتن دوربین و ضبط صوت آنها از آن جمله است.
وی گفت: کاشمر از نظر کمیت نشریات وضعیت بسیار خوبی در استان و کشور دارد و وجود 6 نشریه با فاصله انتشار دو هفته و ماهنامه گواه این است که ظرفیت رسانه ای خوبی در این شهرستان وجود دارد.
بنیادی افزود: هرچند مطبوعات از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدی هستند اما مسئولان باید کمک کنند تا روز به روز شاهد ارتقای نشریات در دیار ترشیز باشیم.
وی به شرایط سخت پیش ‌روی نشریات و مطبوعات اشاره کرد و اظهار داشت: با این حال مطبوعات باید امید را به جامعه تزریق کنند.
وی گفت: نویسندگان در بیان مسائل محلی، استانی و کشوری باید نظرات علمی و تخصصی را مدنظر قرار دهند و به بیان تحلیل‌ های درست و مطالب منطقی بپردازند.
امام جمعه کاشمر نیز با اشاره به اهمیت کار رسانه گفت: صاحبان فکر، قلم، اندیشه و هنر باید فراجناحی فکر و عمل کنند.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی افزود: نشریات باید سعی کنند قلم، فکر و اندیشه خود را در خدمت گروه و جناح خاص قرار ندهند و برای ارتقای فرهنگ و آگاهی‌ های عمومی تلاش کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز گفت: نشریات و روزنامه‌ ها یکی از مبانی اصلی توسعه فرهنگی به شمار می روند.
علی توکلی با بیان اینکه از طریق نشریات محلی ‌می توان مفاهیم و مبانی بسیاری را با کمترین هزینه بین مردم فرهنگ سازی کرد افزود: در عمر انقلاب حدود 20 سال از ظهور اولین نشریه شهرستان به نام آوای کاشمر می‌گذرد و این نشریه زمانی پا به عرصه ظهور گذاشت که خبری از اینترنت و شبکه ‌های ارتباطی فضای مجازی نبود و امروز به ‌رغم گسترش شبکه ‌های مجازی نشریات محلی کاشمر روند رو به رشد دارند.
سردبیر نشریه صدای کاشمر نیز با بیان اینکه قرار است در این نشریه صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم گفت: در تلاش هستیم در بیان مشکلات مردم فراجناحی عمل کنیم و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم.
علی صلواتی افزود: در عرصه فعالیت مطبوعاتی در کاشمر با توجه به اینکه نشریاتی با دسته بندی های مختلف فعالیت دارند تلاش می کنیم بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی بپردازیم و مسایل سیاسی را در اولویت بعدی قرار دهیم.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.