رمضانعلی سبحانی فر روز شنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه فناوری های نوین سبزوار افزود: امروز ظرفیت های اقتصادی و زیرساختی هر منطقه می تواند با بهره مندی از نخبگان، نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: روسای دانشگاهها نباید با تحت فشار قرار دادن استادان، به راه اندازی رشته های جدید که کاربرد کمتری در محدوده جغرافیایی آنها دارد، اقدام کنند.
وی با بیان اینکه آموزش به تنهایی نمی تواند جامعه را کمک کند، گفت: پیشرفت و توسعه جامعه با حرکت به سوی پژوهش و تبدیل آن به ثروت حاصل می شود.
سبحانی فر افزود: آموزش بدون پژوهش و مهارت ورزی سودمند نیست و پژوهش ها نیز باید فناورانه باشد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: دروس آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیاز به اصلاحاتی دارد تا دانشجویان پس از دانش آموختگی نیاز به کارورزی نداشته باشند و مهارت های لازم را در حین تحصیل فرا گیرند.
وی با اشاره به ظرفیت های منطقه غرب خراسان رضوی در زمینه اشتغال گفت: این منطقه در زمینه صنایع معدنی و کشاورزی توان خوبی دارد و ایجاد رشته های دانشگاهی مبتنی بر این ظرفیت ها در سبزوار احساس می شود.
وی افزود: متناسب با صنایع معدنی و کشاورزی منطقه سبزوار به رشته های معدن، برق، مکانیک، صنایع معدنی، الکترونیک و کامپیوتر نیاز بیشتری است.

* افزایش 45 درصدی اعتبارات دانشگاه فناوری ‌های نوین سبزوار
رئیس دانشگاه فناوری ‌های نوین سبزوار نیز گفت: امسال مجموع اعتبارات این دانشگاه 22 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش دارد.
ابوالقاسم امیراحمدی افزود: حدود هشت درصد از این اعتبارات به فعالیت‌ های پژوهشی شامل گرند و مقالات پژوهشی اختصاص ‌یافته است.
وی با بیان اینکه سند راهبردی دانشگاه فناوری ‌های نوین سبزوار تدوین شده است اظهار داشت: مهمترین رسالت این دانشگاه ‌ها ایجاد ارتباط مؤثر دانشجویان با بازار کار و پیوند دانشگاه با صنعت برای تبدیل علم به ثروت است.
در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه فناوری های نوین سبزوار قدردانی شد.
دانشگاه فناوری‌ های نوین سبزوار با رویکرد دانشگاه نسل سوم و استفاده از رشته های بنیادی و جدید از سال 1392 فعال شده و 6 رشته مهندسی دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.