سردار حسین اشتری روز پنجشنبه در مراسم پایانی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور، همسران و فرزندان کارکنان و سربازان نیروی انتظامی در مشهد افزود: مسابقات قرآن باعث خیر و برکت و تاثیرگذاری معنوی بر نیروها است. وی ادامه داد: آمارهای پژوهشی نشان می دهد در خانواده هایی که با قرآن و ائمه(ع) مانوس هستند مشکلات کمتر و موفقیتها بیشتر است. هرچند نمی توان گفت هرکس قاری قرآن شد خطایی ندارد اما کسانی که با قرآن انس دارند مشکلات خود را راحتتر حل می کنند.
وی در ادامه همچنین اظهارداشت: نیروی انتظامی در صف مقدم مبارزه با ناامنیها و حوادث داخلی بسیار موفق عمل کرده است. این موفقیتها در درجه نخست بخاطر روحیه جهادی، معنوی و قرآنی و بعد از آن هوشمندی، آموزش و امکانات این نیرو است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به وسعت حوزه ماموریتهای نیروی انتظامی اگر بخواهیم موفق باشیم و آسیب نبینیم باید روحیه معنوی مسلمانی انقلابی و تعالی نیروها را افزایش دهیم و در این راه باید زمینه هر چه بیشتر حفظ، قرائت و تفسیر قرآن را فراهم کنیم. به همه فرماندهان اعلام کردیم برای اجرای ماموریتهای عقیدتی سیاسی از همه ظرفیتها استفاده کنند.
رئیس اداره قرآن معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 12 هزار و 378 نفر از کارکنان پایور، همسران و فرزندان آنها و سربازان وظیفه نیروی انتظامی سراسر کشور در مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن نیروی انتظامی کشور شرکت کردند.
سرهنگ رمضانعلی رودمقدس افزود: 534 نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.
وی گفت: از این تعداد 48 نفر از بانوان و 90 از آقایان در مرحله پایانی رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، درک مفاهیم و حفظ پنج، 10، 15، 20 و حفظ کل قرآن برگزیده شدند.

* نباید از قرآن و عترت غافل شد
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هم در این مراسم گفت: ترقی خواهان غربی و دگراندیشان برای امنیت کشور موشک نمی سازند بلکه کسانی که فرزندان قرآنی و عاشورایی این مرز و بوم هستند این کار را انجام می دهند.
حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی افزود: همه باید از نور و حقیقت قرآن بهره بگیریم. قرآن و عترت همیشه در کنار هم هستند همچنانکه به قرآن توجه می کنیم نباید از عترت و اهل بیت(ع) غافل شویم.
مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی انتظامی کشور دیروز در مشهد آغاز شد و امروز در تالار قدس حرم امام رضا(ع) پایان یافت.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.