محمد هادی ضیایی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطار با حدود 100 مسافر شامل روسای انجمن های صنفی دفاتر گردشگری و مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانهای مختلف کشور و جمعی از مسئولین تورهای گردشگری عصر امروز مشهد را به مقصد خواف ترک کرد.
وی اظهار داشت: این سفر در راستای معرفی و آشنایی مسافران قطار با مجموعه ها و اماکن شهرستان خواف از جمله کوشک سلامی، مدرسه غیاثیه خرگرد، آرامگاه حافظ ابرو و آسباد های نشتیفان انجام شده و این قطار گردشگری عصر فردا (سه شنبه) به مشهد باز خواهد گشت.
وی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و زائران ثامن الحجج (ع) با راه اندازی قطار گردشگری سعی نموده است در جهت توسعه گردشگری و اعتلای فرهنگ ایران گام های موثر بردارد.
ضیایی مهر افزود: این برنامه فرهنگی با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرا شده است.
هزار و 400 کیلومتر خط آهن در خراسان رضوی از مسیر شرق به غرب به ترتیب شهرهای سرخس، مشهد، نیشابور و جغتای را در ناحیه راه آهن خراسان به هم متصل می کند و از شمال به جنوب نیز مشهد، تربت حیدریه، فیض آباد و خواف بوسیله خطوط راه آهن منطقه شرق به هم متصل می شوند.
تاکنون به جز چند قطار محدود و فصلی گردشگری داخلی در مسیر مشهد - نیشابور قطار گردشگری دیگری در این شبکه ریلی تردد نداشته است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.