قربان میرزایی روز دوشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی افزود: در هشت ماه امسال یک میلیارد و 700 میلیون ریال کالا از این استان به کشورهای دیگر صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی در حوزه صادرات اظهار داشت: توسعه صادرات بیش از هر زمان مورد نیاز کشور است و خراسان رضوی جایگاه منحصر به فرد در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری و تلاش همه دستگاههای اجرایی بتوان از ظرفیت بالای حوزه صادرات این استان بهره برد.
میرزایی حفظ اشتغال موجود را مهمترین چالش در این حوزه عنوان کرد و گفت: اشتغالزایی از وظایف دستگاه های اجرایی است اما کنترل و جلوگیری از ریزش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی افزود: با استفاده از ظرفیت های قانونی و تعاملات می توان به رونق تولید در استان خراسان رضوی کمک کرد.
وی اظهار داشت: یکی از راههای برون رفت از مشکلات موجود، بها دادن به کار آفرینی است و در این زمینه باید ارزش مضاعف برای سرمایه گذاران سازندگی قائل شد و از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کرد.
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: این استان از ظرفیت خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور برخوردار است بطوریکه 189 شرکت دانش بنیان و 313 شرکت فناور در این استان فعال است.
وی افزود: گرچه کاستی ها و چالشهایی دراین زمینه وجود دارد اما می توان با برنامه ریزی از خلاقیت جوانان و پژوهشگران در زمینه اشتغال و پیشرفت و توسعه کشور بهره برد.
وی فعالیت 181 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 250 هزار دانشجو و چهار هزار و 600 عضو هیات علمی را از ظرفیت های بالقوه استان خراسان رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: می توان با استفاده از این ظرفیت پلی بین صنعت، خدمات، گردشگری و سایر بخش ها ایجاد کرد.
میرزایی گفت: امروز در دنیا پایان نامه های دانشجویی بر مبنای سفارش های بخش تولید و بررسی مشکلات و چالشهای آنها انجام می شود در حالی که رساله های دانشجویی در ایران به دلیل کاربردی نبودن در قفسه ها مانده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی افزود: 600 پروژه در استان خراسان رضوی قابل واگذاری به بخش خصوصی است که واگذاری 151 مورد از این تعداد برای سال جاری پیش بینی شده است.
وی از همه دستگاههای اجرایی خواست نسبت به واگذاری پروژه های مرتبط همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
میرزایی همچنین از نهادها و دستگاههای اجرایی خراسان رضوی خواست پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی خود را به طور کامل و جامع انعکاس دهند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.