حبیب الله آسوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 70 درصد این تعداد واحد مسکونی در مناطق روستایی و 30 درصد برای مددجویان شهری ساخته و تحویل آنها شده است.
وی بر اهمیت مسکن برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تاکید و بیان کرد: با این وجود هم اینک 40 هزار خانواده شهری و روستایی زیر پوشش این نهاد در سطح خراسان رضوی فاقد مسکن هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: با برنامه ریزیهای انجام شده ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای مددجویان در دو بخش روستایی و شهری این استان از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت. هزار و 300 واحد از این تعداد برای مددجویان شهری و بقیه برای روستاییان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین بر تاثیر ساخت مسکن مناسب به خصوص در مناطق روستایی در کاهش آسیب و تخریبهای ناشی از حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله تاکید و بیان کرد: همه واحدهای مسکونی بنا شده توسط کمیته امداد برای مددجویان با مدیریت فنی، طبق استانداردها و ضوابط ملی اجرا می شوند و به همین دلیل در کلیه مناطقی که وقوع زلزله ثبت شده، هیچ تخریبی در این واحدها مشاهده نشده است.
آسوده گفت: مسکن برای مددجویان زیر پوشش فواید و مزایایی به مراتب بیشتر از یک سقف و سرپناه دارد و که 'افزایش سرمایه های اجتماعی و مادی خانواده، جلوگیری از مهاجرت و جا به جایی به شهرها از آن جمله است.
وی افزود: روند ساخت پنج هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی مطلوب است اما نیازمند همراهی بیشتر به خصوص در زمینه پرداخت تسهیلات در این زمینه هستیم.
200 هزار خانوار با جمعیتی معادل نیم میلیون نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند. 154 هزار خانوار از این تعداد معیشت بگیر بوده و 56 درصد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خراسان رضوی روستایی و بقیه شهری هستند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.