محمدرضا حیدری روز دوشنبه در همایش ملی فناوریهای آب در مشهد افزود: 50 درصد از این اعتبار برای اصلاح شبکه آب و پنج درصد نیز برای توسعه شبکه فاضلاب مشهد اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: روند تخصیص این اعتبار در سال آینده هم ادامه دارد و با این اعتبار می توان طول دوره تکمیل شبکه فاضلاب مشهد را به نصف کاهش داد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: زنگ خطر آب در نقاط مختلف به صدا درآمده است. از اختیارات شورای شهر و شهرداری تا حد ممکن برای مدیریت چالش آب و مدیریت مصرف استفاده می کنیم.
وی افزود: یکی از این اقدامات الزام نصب وسایل کاهنده آب در ساخت و سازهای جدید با نظارت شرکت آب و فاضلاب است که در این راستا صدور پایان کار مستلزم اخذ تاییدیه از شرکت آب و فاضلاب مشهد خواهد بود. بازچرخانی آب در ساختمانهای مسکونی و استفاده از آب خاکستری از دیگر اقدامات است. در این ارتباط به واحدهایی که از آب خاکستری واحد خود برای آبیاری فضای سبزشان استفاده می کنند به عنوان تشویق 50 میلیون ریال اعطا می شود.
وی همچنین به وجود پنج هزار هکتار فضای سبز در مشهد اشاره و بیان کرد: نیاز آب فضای سبز این شهر 21 میلیون مترمکعب است که 86 درصد آن به صورت مکانیزه انجام می شود. 15 تصفیه خانه محلی نیز برای تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز مشهد با ظرفیت سالانه 13.5 میلیون مترمکعب در دست اجراست که بیش از چهار میلیون مترمکعب آن تا پایان امسال وارد مدار می شود.
حیدری ادامه داد: همچنین شبکه جداسازی آب شرب از آب خام به طول 150 کیلومتر در کلانشهر مشهد اجرا شده است.
وی گفت: همچنین شورای شهر و مدیریت شهری مشهد آمادگی اجرا و استفاده از طرحهای مختلف را برای کنترل بحران آب با دانشگاهها و نهادهای مرتبط دارد.
دومین جشنواره ملی فناوریهای آب با تمرکز بر موضوع آبهای نامتعارف، به همت دانشگاه فردوسی و معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.