فرهاد ذوالجناحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ترمیم و بازسازی شبکه فرسوده آب روستایی نیشابور را نیازمند 600 میلیارد ریال اعتبار ذکر و بیان کرد: امسال تاکنون چهار هزار و 100 مورد اتفاق ناشی از فرسودگی در شبکه آب و فاضلاب روستایی این شهرستان رخ‌ داده است.
وی همچنین تعداد روستاهایی را که در این مدت با تانکر آبرسانی شده اند 10 مورد اعلام و بیان کرد: 116 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در دشت نیشابور وجود دارد. ترمیم یا حفر هر چاه جدید نیازمند دو هزار و 500 میلیون ریال اعتبار است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی نیشابور افزود: میزان مصرف آب شرب در بخش روستایی این شهرستان ظرف هشت ماه گذشته شش میلیون و 999 هزار و 489 لیتر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چندانی نشان نمی دهد.
وی ادامه داد: میانگین الگوی مصرف آب برای هر روستایی 16 مترمکعب در ماه است اما سرانه مصرف واقعی 195 لیتر در شبانه روز می باشد.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه است. 167 هزار نفر در 420 روستای واقع در این چهار بخش ساکن هستند.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.