هادی رجایی نیا عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پنجره واحد سرمایه گذاری به منظور حضور مشترک سرمایه گذاران و دستگاههای ذیربط و ارائه نقطه نظرات، جمع بندی و اجرای طرح های سرمایه گذاری راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر جغرافیایی، قدمت و آب هوا از ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است اظهار داشت: تاکنون با 10 سرمایه گذار بومی و غیر بومی مذاکراتی انجام شده و فرصتها برای سرمایه گذاری در این شهرستان شناسایی شده است.
وی در باره وضعیت حمام های تاریخی قوچان گفت: با نظر مساعد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در صورت تملک چند حمام تاریخی توسط شهرداری اعتبارات مرمت آنها در سال آینده و از محل میراث فرهنگی جذب خواهد شد.
رجایی نیا با تاکید بر اینکه عدم همکاری و تعامل بین دستگاههای اجرایی و رسانه ها قابل پذیرش نیست افزود: مدیران باید در حد اختیارات خود به رسانه پاسخگو باشند و به مدیرانی که ارتباط با رسانه نداشته باشند نیازی نداریم.
وی اظهار داشت: رسانه می تواند در توسعه، تولید و اقتصاد شهرستان موثر باشد ، موضوعاتی مطرح می شود که دغدغه های مردمی است و در فضای رسانه انعکاس پیدا کرده است ، دستگاههای اجرایی باید جلوتر از همه مباحث را به ریز رصد کنند.
وی همچنین شبکه ریلی مشهد - بجنورد - گرگان را پروژه ملی دانست که سه استان و 15 نماینده شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی را درگیر کرده است.
وی گفت: این پروژه در سالجاری کش و قوس هایی برای اولویت دار بودن داشته اما عدم اولویت آن به منظور حذف قوچان نیست و اگر از اولویت خارج شود کل پروژه از اولویت خارج شده است.
فرماندار قوچان با تاکید بر اینکه پروژه قطار مشهد - بجنورد - گرگان باید از مبادی فرادستی همچون استانداری ها و نمایندگان مجلس پیگیری شود افزود: طی روزهای اخیر پیگیری هایی توسط نمایندگان و استانداری ها صورت گرفته و دستوراتی در زمینه اختصاص سهم دولت در این پروژه اخذ شده است.
وی با اشاره به زمانبر شدن اجرای برخی پروژه های عمرانی اظهار داشت: در برخی طرح ها که دارای اولویت مردمی است دستگاههای مرتبط باید از ظرفیت های داخلی و استانی در اتمام پروژه استفاده کنند و تا زمانی که به بهره برداری نهایی نرسیده باشد به گونه ای عمل شود که مردم دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به اینکه طرح یک طرفه سازی خیابان های اصلی قوچان به عنوان مطالبه جدی در دست اجراست گفت: در اجرای این طرح مقداری تعلل صورت گرفته اما تمام تاییدیه ها در شهرستان صادر شده، علائم در تمام محورهای اصلی نصب و در محور فرعی بخشی از آن اجرا شده که ظرف 10 روز آینده این طرح اجرایی می شود.
فرماندار قوچان با اشاره به ایجاد خانه جوان به عنوان یکی از طرح های دولت افزود: خانه جوان مجموعه ای برای پیگیری مشکلات کاری و اجتماعی جوانان به شمار می رود که محلی برای آن پیش بینی شده و پنج میلیارد ریال نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های جدی ما رفع نارضایتی های اجتماعی است که در این زمینه طرح جامع با هدف افزایش سطح اعتماد بین مردم و دستگاههای دولتی اجرا خواهد شد.
وی گفت: طی 2 هفته آینده این طرح تکمیل و سهم هر اداره در آن مشخص می شود تا دستگاهها با شناسایی، پیش بینی و پیشگیری از نارضایتی در حوزه کاری خود طرح های قابل انجام در این زمینه را ارائه و اجرایی نمایند.
رجایی نیا افزود: در تعیین مدیران مستقل بوده و بدون هیچ گونه دخالت، تصمیم گیری می کنم و برای 2 معاون و یک بخشدار استعلام های لازم انجام شده و احتمالا پس از انتصاب استاندار خراسان رضوی معرفی و منصوب خواهند شد و یک معاون نیز در حد رایزنی می باشد.
وی اظهار داشت: تصادفات جاده ای به ویژه در جاده قوچان - فاروج یکی از دغدغه های جدی شهرستان است که باید بررسی و چاره اندیشی شود.
وی یکی از دلایل حوادث در این جاده را سهل انگاری رانندگان دانست و گفت: در این جاده نقطه مشکل ساز نداریم اما دوربرگردان ها باید استاندارد سازی شود ، علائم هشدار دهنده و ایجاد شیار های لرزاننده می تواند در کاهش خسارات موثر باشد.
رجایی نیا با اشاره به شیب جاده قوچان - فاروج افزود: وجود اراضی کشاورزی در نزدیک جاده مانع رفع شیب جاده ای شده و محدودیتی را ایجاد کرده است که در این زمینه باید مطالعاتی انجام یا از گاردریل ها برای کاهش حوادث استفاده کرد.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.