احمد قربانی عصر شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی چینی تقدیس گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود توجه دولت تدبیر و امید به ایجاد پیوند بین دانشگاه و عرصه های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی از ظرفیت نخبگان دانشگاه برای توسعه و رفع تنگناهای جامعه بهره گرفته نشده است.
وی اظهار داشت: حمایت دولت از شرکتهای دانش بنیان و پرداخت تسهیلات به فعالان آنها زیرساختهای مناسبی است که باید با شناسایی پتانسیلهای این بخش از آنها در مسیر توسعه و کاهش تنگناهای استان خراسان رضوی بهره گرفت.
وی گفت: ارتقای سه بخش استان خراسان رضوی به شهرستان در حال بررسی نهایی است و برای شهرستان هایی که با سرپرست مدیریت می شوند، افرادی برای تصدی فرمانداری به وزارت کشور معرفی شدند که بعد از تایید نهایی اعلام می شوند.
فرماندار گناباد هم گفت: اشتغال به تحصیل 10 هزار دانشجو در 203 رشته تحصیلی مراکز آموزش عالی و فعالیت 172 واحد صنعتی و معدنی این شهرستان ظرفیت مهمی برای رونق اقتصادی است ولی هم گرایی بین این بخشها ایجاد نشده است.
حامد قربانی افزود: به دلیل ناکافی بودن تعداد واحدهای فرآوری و بسته بندی بخش اعظم محصولات تولیدی گناباد به خصوص در بخش معادن و کشاورزی شامل پسته و زعفران و شیرخام به صورت خام به دیگر نقاط صادر می شود که تلاش می شود در راستای اهداف دولت تدبیر و امید با تعامل صنعت و دانشگاه و جلب سرمایه گذاران این مشکلات کاهش یابد.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و 2 برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
این شهرستان 88 هزار نفری در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.