محمود شهرآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال کابلهای مخابراتی حدود 20 روستا در نیشابور مورد سرقت قرار گرفته و به همین خاطر هم اینک ارتباط تلفنی شش روستا قطع شده است.
وی ادامه داد: موضوع سرقت کابلهای مخابرات در نیشابور از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است و در همین چارچوب هفته پیش دو سارق با مقداری کابل سوخته دستگیر شدند.
رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: به دلیل مشکلات ناشی از این رخداد 'تبدیل ارتباط مخابراتی' روستاهای این شهرستان از کابلی به رادیویی در دستور کار قرار گرفته و ارتباط مخابراتی دو روستا از این طریق کامل شد. این اقدام برای چهار روستا دیگر نیز در دست انجام است.
وی افزود: همچنین ظرف هفته اخیر سه مورد قطعی و سرقت فیبر نوری نیز در نیشابور گزارش شد. رفع هر قطعی فیبرنوری 50 میلیون ریال هزینه دارد.
شهرآبادی ادامه داد: پس از مشهد بیشترین حجم اینترنت مورد استفاده در خراسان رضوی متعلق به نیشابور است. در بخش اینترنت مخابرات شش هزار و 23 و در حوزه شرکتهای خصوصی 12 هزار و 296 پورت آزاد آماده واگذاری در نیشابور وجود دارد. طی یک ماه اخیر پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.
نیشابور دارای 160 هزار مشترک تلفن ثابت، 22 هزار و 893 مشترک اینترنت مخابرات و 19 هزار و 66 مشترک اینترنت از شرکتهای خصوصی است. مرکز این شهرستان 450 هزار نفری در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.