علی شریفان روز پنجشنبه در نشست خبری بخشداران بخشهای چهارگانه نیشابور افزود: برای ارائه خدمات به این روستاها با مجموع جمعیت حدود 16 هزار نفر جمعیت تعامل و همکاری خوبی میان شهرداری و اداره راه و شهرسازی نیشابور برقرار است اما برای جلوگیری از مشکلات آتی هر چه سریعتر باید مرزهای شهری و روستایی در این مناطق روشن شود.
وی در ادامه همچنین گفت: برخی راههای روستایی بخش مرکزی شهرستان نیشابور به دلیل بالا بودن میزان رفت و آمد از راههای درجه دو روستایی به شریانهای شهری ارتقاء پیدا کرده اند تا با تعریض جاده و مناسب سازی از تعداد حوادث رانندگی در آنها کاسته شود.
بخشدار مرکزی همچنین به حذف روستاهای دامنجان، اریه و درخت جوز با مجموع جمعیت450 نفر از طرح گازرسانی اشاره و بیان کرد: علت این امر فقدان توجیه لوله کشی گاز بخاطر مسافت کم تا شهر و جمعیت اندک است. با این وجود رایزنی برای جایگزین نمودن مسیر جدید گازرسانی و حل مشکل در جریان است.

*86 درصد قناتهای بخش میان جلگه خشکید
بخشدار میان جلگه نیشابور هم گفت: 60 مورد از 70 رشته قنات این بخش بخاطر تداوم پدیده خشکسالی و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی خشکیده اند.
عزت الله سلیمانی افزود: بخش میان جلگه با تولید 20 هزار تن پنبه در سال قطب این محصول در خراسان رضوی است که جزو محصولات آب بر محسوب می شود لذا با ادامه این روند اقتصاد منطقه با مشکل مواجه می شود.

* تشکیل سمن در همه روستاهای سرولایت
بخشدار سرولایت نیشابور هم در این نشست خبری گفت: به منظور استفاده از ظرفیتهای بالقوه اجتماعی در این بخش تشکیل سازمانهای مردم نهاد در همه روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
سیدفتاح حسینی افزود: همچنین طرح جمع آوری فاضلاب روستائی برزنون با ظرفیت روزانه 420 مترمکعب و اعتبار 70 میلیارد ریال با مشارکت بانک توسعه اسلامی در این بخش در حال انجام است و تا پایان امسال به اتمام می رسد.

* 21 طرح در بخش زبرخان
بخشدار زبرخان نیشابور نیز در این نشست خبری گفت: 21 طرح عمرانی شامل برقرسانی، گردشگری و نگهداری راهها در این بخش با اعتباری 200 میلیارد ریال در حال اجرا است.
حسن عارفخانی افزود: امسال نخستین مجتمع دهیاریهای شهرستان نیشابور در زبرخان به بهره برداری رسیده و مراحل نهایی طرح مطالعاتی توسعه اشتغال روستایی نیز به عنوان پایلوت استانی در این بخش در حال انجام است.
شهرستان نیشابور چهار بخش مرکزی، زبرخان، میان جلگه و سرولایت دارد که 95 درصد از هفت هزار و 200 کیلومترمربع مساحت نیشابور را به خود اختصاص داده اند. 167 هزار نفر در 420 روستای واقع در این چهار بخش ساکن هستند. مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.