مدیر کارگزاری فن بازار شمال شرق کشور در حاشیه این استارتاپ به خبرنگار ایرنا گفت: در این چارچوب طرحها و فناوریهای حوزه تجهیزات پزشکی با هدف تجاری سازی محصولات معرفی و ارائه شده اند.
زهرا اطهری افزود: بر این اساس از بین 25 طرح در زمینه تجهیزات پزشکی پنج مورد به عنوان طرح برتر انتخاب شدند که فرآیند تجاری سازی آنها مورد حمایت مالی نهادهای متولی قرار می گیرد و طرحهای دیگر نیز به تدریج حمایت می شوند.
وی ادامه داد: این طرحهای اختراعی منحصر به فرد شامل 'تخت هم اطاقی مادر و شیرخوار، تعیین جایگاه سرجنین، انبر پرمولر فک پایین مورد استفاده در دندانپزشکی و پروتز سر رادیوس و آتل تراکشن در ارتوپدی' هستند.
رئیس دفتر توسعه بازار شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز گفت: نخستین استارتاپ در حوزه تجهیزات پزشکی در این استان با رویکرد معرفی فناورهای نوین انحصاری و اختراعی به بخش صنعت و سرمایه گذاران، برپا شده است.
علیرضا سعادتی افزود: تمام تلاشها در راستای کمک به تجاری سازی فناوری و ارتقا دانش بنیان سازی واحدهای تولیدی صنعتی و توسعه بازار صورت خواهد گرفت. این امر در تولید محصولات جدید با توجه به شرایط خاص کشور و تحریمها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: همچنین محصولات اختراعی در حوزه تجهیزات پزشکی و داروهای صنعتی مورد حمایت و پرداخت تسهیلات شرکت شهرکهای صنعتی قرار می گیرند. بطور مثال اگر واحدهای صنعتی برای معرفی محصولات خود قصد حضور در نمایشگاههای خارج کشور را داشته باشند این شرکت تا 50 درصد از هزینه های آنها را پرداخت می کند.
همچنین در چارچوب نخستین استارتاپ دمو تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی از ارائه کنندگان طرحهای برتر در حوزه تجهیزات پزشکی تجلیل شد و خالقان سایر طرحها نیز دپیلم افتخار دریافت کردند. پس از همایش نیز نشستهای مذاکره تجاری بین مالکان طرحهای فناور، سرمایه گذاران و مسئولان صنعتی و دانشگاهی برپا شد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.