جعفر مروارید روز پنجشنبه در گرهمایی روسای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مشهد افزود: نسل نو به دنبال هویتی جدید در فضای دنیای اسلام و گفت و گو با جهان غرب است. چه بهتر این جریان گفت و گو از طریق مساجد و پایگاه توحید آغاز شود.
وی ادامه داد: در کانونهای مساجد هم نیازمند گفت و گو با جوانان جهان اسلام و جهان غرب هستیم. باید بتوان جریان بین المللی سازی اسلام را در جهان از مساجد آغاز نمود. اگر گفت و گو مبتنی بر عقلانیت، گفت و گوی قالب بر مساجد شود می توان بخشی از روند تمدن سازی را از طریق مساجد محقق کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی مساجد تنها محل عبادت و ارتباط دوطرفه میان انسان و خدا نیستند و کارکرد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دارند. انسان موجودی مدنی بالطبع و مسجد نیز فی نفسه نهاد اجتماعی است. مساجد با نگرش هنری می توانند روند هویت سازی و انتقال میراث گذشتگان را انجام دهند.
وی افزود: برخی می گویند نسل جوان روی خوشی به مراسم دینی ندارد که این اعتقاد درست نیست. در بسیاری از مناسک مذهبی نظیر راهپیمایی اربعین و اعتکاف حضور نسل جوان، نسل گذشته را غافلگیر کرده است.
گردهمایی مسئولان دبیرخانه های کانونهای فرهنگی مساجد کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد. 920 هزار نفر در افزون بر 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور عضویت دارند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.