محمد نبوی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت این میزان تسهیلات با هدف حمایت از جامعه عشایر خراسان رضوی، رونق دامپروری، جلوگیری از یکجانشینی و مهاجرت آنان به شهرها صورت گرفته است.
وی همچنین سهم امسال عشایر خراسان رضوی را از اعتبارات 'سامانه کارا' 96 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تا پایان 14 آذر ماه جاری با سه برابر افزایش نسبت به سهمیه مبلغ 285 میلیارد ریال از این طریق به حساب عشایر در سطح این استان واریز شد.
مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت 230 میلیارد ریال از محل منابع این اداره کل، 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات خشکسالی و 220 میلیارد ریال از محل منابع بانکی به عشایر در سطح استان پرداخت شده است.
وی همچنین همکاری بانکهای توسعه تعاون و کشاورزی را در اعطای تسهیلات 'خوب و شایسته تقدیر' توصیف و بیان کرد: در بررسی انجام شده درصد خطای تسهیلات واگذاری به عشایر خراسان رضوی صفر است بنابراین همه مبالغ پرداخت شده در زمینه کاری مورد نظر هزینه می شود.
هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه، بیش از یک میلیون راس دام در اختیار دارند.
عشایر این استان با تولید سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می کنند.
جمعیت عشایری خراسان رضوی با جمعیت کمتر از یک درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری این استان 15 درصد دام منطقه را در اختیار دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.