دکتر علی حسین پور روز چهارشنبه همزمان با هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آموزش های پیشگیری از اچ.آی.وی به ویژه در رسانه ها با محدودیت های بسیار روبرو هستیم و اجازه نداریم از برخی واژه ها و اصطلاحات استفاده کنیم و به طور شفاف راههای پیشگیری را بیان کنیم.
وی اظهار داشت: با این حال با گسترش برنامه های پیشگیری و غربالگری در خراسان رضوی بیشترین تست های انجام شده در زمینه ویروس ایدز متعلق به این استان است.
وی گفت: در سال گذشته 82 هزار تست سریع ویروس اچ.آی.وی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد که در بین استان های کشور بالاترین رقم است.
حسین پور افزود: همه افراد جامعه برای اطمینان از سلامتی خود باید این آزمایش را انجام دهند.
وی اظهار داشت: هم اکنون تست سریع ویروس ایدز به صورت رایگان در 130 مرکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود و جواب آزمایش نیز در کمتر از 20 دقیقه به متقاضی تحویل می گردد.
وی گفت: در هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از ایدز، اتوبوس آزمایش اچ.آی.وی با استقرار در مناطق و مراکز مختلف شهر مشهد شامل راه آهن، فرودگاه، پایانه مسافربری، بازارهای بزرگ مشهد، قطار شهری و برخی بیمارستانها، این آزمایش را به صورت رایگان برای متقاضیان انجام می دهد.
هشتم تا 14 آذر هفته اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری ایدز در کشور نامگذاری شده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.