سردار بهمن کارگر روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیر کل جدید اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد افزود: پیش از این فکر می کردیم برخی کشورها از جمله اروپایی ها این تسلیحات را در اختیار رژیم بعث قرار داده اند.
وی اظهار داشت: در ابتدای جنگ صدام 300 هواپیمای جنگی داشت که همه را نابود کردیم اما در پایان جنگ این رژیم بعثی 300 هواپیمای نو در اختیار داشت، در بخشهای دیگر هم همین حمایتها را از عراق شاهد بودیم بطوریکه در میان اسرای عراقی از 10 ملیت مختلف اسیر وجود داشت و همه این مسائل گویای حمایت کشور های مختلف جهان از رژیم صدام است.
وی با بیان اینکه تحلیلگران جنگ از جنگ هشت ساله ما به عنوان جنگ جهانی کوچک یاد می کنند گفت: در دوران دفاع مقدس حمایت 2 بلوک غرب و شرق از صدام در یک طرف و ایران در طرف دیگر قرار داشت اما با رشادت های ایثارگران درخت انقلاب اسلامی تنومند شد و شاهد توانمندی های امروز کشور هستیم که همه مدیون شهدا و ایثارگری خانوده های شهدا و ایثارگران است.
سردار کارگر افزود: با این توانمندی کشورهای سوریه و عراق را نجات دادیم و به لطف خدا کشور یمن نیز در آستانه پیروزی قرار دارد.
وی اظهار داشت: وظیفه ما این است که با ابزار به روز و جدید از جمله فضای مجازی، صدای شهیدان را به گوش ملت بویژه نوجوانان و جوانان برسانیم.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند همانطور که ملت ایران هنوز سرشکستگی حاصل از عهدنامه ترکمانچای را حس می کنند، باید کاری کنیم که تا 200 سال دیگر مردم این سرزمین از رشادتهای دوران دفاع مقدس لذت ببرند و این وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.

* مدیران کل وارد مسائل سیاسی نشوند
سردار کارگر افزود: این بنیاد تنها به نظامی ها تعلق ندارد بلکه متعلق به مردم است، همه جناح ها در دفاع مقدس جای می گیرند و مدیران کل نباید وارد مسائل سیاسی و جناحی شوند.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس نباید در چپ و راست و یک قوم و مذهب خلاصه شود بلکه همه در ایجاد این حماسه نقش داشتند و دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است.
وی گفت: هر زمان که ضعیف شویم دشمن به ما حمله خواهد کرد و مادامی که وحدت داخلی و پیروی از رهبر معظم انقلاب در کشور وجود داشته باشد، پیروزی از آن ملت خواهد بود.
سردار کارگر ساخت باغ موزه ها در کشور را از مطالبات و برنامه های اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران بسیار با اهمیت است و امیدواریم با حضور سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی روند ساخت این مجموعه سرعت بگیرد.

* دفاع مقدس ستاره ای در آسمان تاریخ ایران
سرپرست استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: دوران دفاع مقدس به عنوان ستاره ای در آسمان تاریخ ملت ایران می درخشد ، دفاع مقدس در زمانی انجام شد که دشمنان انقلاب اسلامی طمع از پای انداختن این نهال نوپا را داشتند.
قربان میرزایی افزود: طی هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان، ارتشیان و سپاه پاسداران، دشمنان را عقب راندند و در حقیقت این ملت با قدرت ایمان ، اسلام و رهبری امام راحل این پیروزی را به دست آورد و امروز آن نهال نوپا در اوج قدرت نه تنها امنیت و اقتدار را در کشور فراهم کرده بلکه منطقه را نیز از این نعمت بهره مند کرده است.
وی اظهار داشت: راه اندازی و شروع کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سال 1369 به فرمان رهبر معظم انقلاب و با هدف حفظ روحیه جهاد و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس انجام شد.
وی گفت: امروز کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته و باید همان روحیه را حفظ کنیم و شرط تحقق این موضوع تابعیت همه از روحیه بسیجی و حفظ نگاه تعاملی است، نگاه های بخشی ، خطی و جناحی در دوران دفاع مقدس جایی نداشت و در این جنگ اقتصادی نیز نباید بر روبط ما حاکم باشد.

* جمع آوری 450 هزار سند مکتوب جنگ در خراسان رضوی
مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: 150 هزار عکس ، 450 هزار برگ سند مکتوب ، 60 هزار دقیقه فیلم ، 700 نوار کاست مربوط به عملیاتها ، 216 هزار دقیقه مصاحبه ضبط شده از تاریخ شفاهی جنگ و 250 نقشه و کالک تاکنون در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی جمع آوری شده است.
سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی افزود: برای ارائه این آثار به مکان و مرکز فرهنگی نیاز است که این امر با توجه به ورود 30 میلیون زائر در سال و وجود جمعیت کلانشهر مشهد، ساخت مرکز و باغ موزه دفاع مقدس در این شهر را دارای اهمیت کرده است.
وی اظهار داشت: برای این منظور 13.5 هکتار زمین در بوستان کوهسنگی مشهد به ساخت این مجموعه اختصاص یافته و ساخت این مرکز فرهنگی با اخذ همه مجوزهای قانونی در حال انجام است که تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
در این مراسم از خدمات سرتیپ دوم پاسدار احمد نجاتی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی قدردانی و سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.
سرتیپ دوم نجاتی به عنوان مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در امور استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی منصوب شده است.
خراسان رضوی 17هزارو 221 شهید ، 43هزار و 219 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.