رئیس شورای سیاستگذاری ستاد یادواره شهدای خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این یادواره به عنوان یکی از برنامه های زیر مجموعه کنگره بزرگداشت سرداران و 2 هزار شهید خراسان جنوبی برای نخستین بار برگزار شده است.
محمد حسین جهانبخش افزود: این کنگره 20 آذر ماه با پیام رهبر معظم انقلاب در بیرجند آغاز خواهد شد که در این راستا یادواره های شهدای خراسان جنوبی در 11 شهرستان این استان نیز برگزار شده است.
وی اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان داد که تعدادی از خانواده ها و بازماندگان شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد هستند که برآورد های اولیه حاکی از 50 تا 70 خانواده بود اما با برگزاری این یادواره مشخص شد خانواده 320 شهید این استان در مشهد زندگی می کنند که این تعداد در حال افزایش است.
وی گفت: گرچه این شهدا و خانواده های آنان در بنیاد شهید خراسان جنوبی دارای پرونده هستند اما به خاطر عدم شناسایی محل زندگی مظلوم واقع شده اند و این امر مانع از تکریم شایسته آنان شده است.
جهانبخش افزود: به همین دلیل سرداران و فرماندهان سپاه و جمعی از مسئولان در تیم های پنج نفره اقدام به تکریم خانواده های این شهدا کرده اند.
استان خراسان جنوبی دارای 2 هزار شهید و حدود 40 سردار شهید است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.