سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: باید همه کنار هم به توسعه کارآفرینی و اشتغال کمک کنیم و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند مسیر و بستر کار و فعالیت برای کارآفرینان را فراهم کنند و کسی حق ندارد ایجاد مشکل یا مانع‌تراشی کند.

وی اظهار کرد: ما موظف به ریل‌گذاری، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و برداشت موانع از مسیر آنان هستیم و تاکنون هم دولت در حد وسع و توان خود این کار کرده و تسهیلات و اعتبارات و اختیارات خوبی را بدین منظور و با هدف ایجاد اشتغال در اختیار استان‌ها قرار داده است.

 وی عنوان کرد: حتی در برخی موارد منابع و تسهیلات وجود دارد اما بخش خصوصی و مردم خیلی راغب به استفاده از این ظرفیت و امکان مطلوب نبوده‌اند و از این ظرفیت‌ها بهره مناسب گرفته نشده است.

میرزایی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم که شاید شدت آن کم از جنگ نظامی نباشد، افزود: آن دوران جوانان ما درخط مقدم حضوری پرشور داشتند و بسیاری از آنان فرماندهان ما در خط مقدم نبرد بودند و با ایثارگری و از خودگذشتگی و اهدای خون خود با شجاعت و جسارت تمام ایستادند و دشمن را بیرون راندند وحتی یک وجب از این خاک را واگذار نکردند.

وی با بیان اینکه این سال‌ها برای حفظ این خاک، سرزمین و نظام خون‌ها و هزینه‌ها دادیم و امروز نیز در این جنگ اقتصادی باید همچون آن دوران جوانان وارد میدان شده و به عنوان رسالت خود فرماندهی این جنگ را با تلاش خود در قالب کارآفرین، محقق، اندیشمند، پژوهشگر و غیره در جایگاه اقتصادی و کمک به رشد و توسعه اقتصاد این سرزمین ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما برای خروج از این شرایط راهی نداریم جز آنکه جوانان این سرزمین از مسیر کارفرینی و سازندگی زمینه توسعه کشور را فراهم و در برابر دشمنان بایستیم. بدین منظور باید همه کنار هم به توسعه کارآفرینی و اشتغال کمک کنیم و عزم دولت هم در این حوزه جدی است از آن رو که منابع عظیمی را برای کارآفرینی و اشتغال اختصاص داده و برای رونق تولید و اشتغال حمایت‌های متعددی را انجام داده و همه دستگاه های اجرایی موظف به همکاری هستند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه کارآفرینی و تلاش مایه مباهات است و این شجاعت، ریسک‌پذیری و بهره‌گیری از فرصت‌ها بسیار ارزشمند و در پی این تلاش‌ها، ایجاد اشتغال وتامین، نیاز کشور و موفقیت است.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: ما کار بزرگی در پیش داریم طی این سال‌های کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام شده در عین آن‌که برخی اشکالات هم وجود دارد و امروز باید در چهل سالگی انقلاب روند این حرکت از قوت و سرعت بیشتری برخوردار شود.

میرزایی تصریح کرد: برای ریل‌گذاری این مسیر و جهت‌دهی مناسب تر به این حرکت باید  تلاش و فعالیت مضاعف و گسترده ای شکل گیرد.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های منابع انسانی در این خطه از جمله وجود بیش از 80 هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار گفت: نباید انتظار باشد 80 هزار میز برای اشتغال این افراد آماده شود بلکه باید خود آنان به این حوزه اشتغال و تولید ورود یافته و بر مبنای توانمندی خود و ظرفیت و نیاز استان و هر منطقه اقدام به فعالیت و کارآفرینی برای خود و جمعی از جوانان مشابه خود کنند.

میرزایی متذکر شد: وجود حوزه پژوهشی و دانشگاهی قوی در استان خود ظرفیتی برای جهت‌دهی به این جوانان است چنانکه امروز 181 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 250 هزار دانشجو و 4600 هیات علمی و تعداد زیادی شرکت‌های دانش‌بنیان و 313 شرکت  فناور و غیره در استان وجود دارد که خود نشان‌دهنده ظرفیت، توان، بنیه علمی این خطه و جوانان کارآزموده ماست که باید از آن در پیشرفت و توسعه استان بهره برد و اگرنتوانیم بیانگر ضعف ماست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.