معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال 82 طرح از میان 152 طرح کارآفرینان این استان به مرحله داوری رسید که از این تعداد 31 طرح به مرحله بازدید میدانی راه یافته و 29 نفر واجد شرایط تقدیر قرار گرفتند.
محمد امین بابایی افزود: در این راستا از هر بخش صنعت، خدمات و کشاورزی سه طرح به مرحله کشوری راه پیدا کردند و یک نفر نیز در زمینه گیاهان دارویی رتبه برتر ملی به دست آورد.

* دستگاههای اجرایی با تولید کنندگان همکاری کنند
سرپرست استانداری خراسان رضوی در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر خراسان رضوی گفت: تنها راه توسعه و پیشرفت در گرو فعالیت و کارآفرینی است و وظیفه مسئولان نیز برداشتن سنگ از مسیر کارآفرینی و ریل گذاری و ایجاد بستر مناسب است.
قربان میرزایی افزود: دستگاههای اجرایی موظف هستند با تولید کنندگان و کارآفرینان همکاری کنند و عزم دولت هم در حمایت از تولید جدی است و منابع بسیار به این موضوع اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی خراسان رضوی بازارهای هدف اطراف استان نیاز به کالای جدید و خدمات و دانش فنی دارند که باید از این ظرفیتها استفاده شود.
وی گفت: 181 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، 250 هزار دانشجو، چهار هزار و 600 عضو هیات علمی و 313 شرکت دانش بنیان در کنار ظرفیتهای بسیاری که در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی استان وجود دارد فعالیت می کنند.
میرزایی افزود: این استان همچنین در بیشتر زمینه ها رتبه های اول تا سوم کشور را دارد.
وی اظهار داشت: 80 هزار نفر در این استان با مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا بیکار هستند که فاقد مهارت می باشند و باید از ظرفیتهای موجود برای حل مشکل آنان استفاده کنیم.

* بستر اشتغال 10 هزار نفر فراهم شده است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: بستر ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در مدت هشت ماه امسال در این استان فراهم شده اما پنج هزار نفر از جویندگان کار دارای مهارت از طریق مراکز کاریابی معرفی شده اند لذا فرد بیکار دارای مهارت در این استان وجود ندارد.
محمد سنجری افزود: دولت امسال 2 هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و 6 هزار و 100 میلیارد ریال هم برای مشاغل روستایی در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت: کارگاههای فنی و حرفه ای هم توسط دولت برای متقاضیان راه اندازی شده تا افراد نسبت به مهارت آموزی اقدام کنند.
در این مراسم تعدادی از کارآفرینان هم خواهان همکاری بیشتر مسئولان با کارآفرینان، واگذاری اختیار بیشتر به مدیران استان در مسائل مربوط به تولید، تسهیل در گشایش اعتبار و امور اداری شدند.
یک میلیون و 200 هزار کارگر و 100 هزار کارآفرین در خراسان رضوی فعالیت دارند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.