معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی خراسان رضوی گفت: همه متقاضیان طلاق در استان خراسان رضوی ابتدا باید در جلسه مشاوره شرکت کنند .

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین حقدادی‌ گفت: بر اساس قانون خانواده و تفاهمنامه بین بهزیستی و دادگستری و مراکز غیر دولتی استان خراسان رضوی، از خرداد ماه سال ۹۵ همه افرادی که متقاضی طلاق هستند ابتدا باید با مراجعه به بهزیستی، در جلسات مشاوره شرکت کنند.

حقدادی افزود: افراد باید در پنج جلسه مشاوره در مدت زمانی ۴۵ روز شرکت کنند و در این جلسات یک تیم که متشکل از یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، یک کارشناس مددکاری، یک کارشناس حقوقی و یک کارشناس مذهبی است مشاوره زوجین را انجام می‌دهند .

وی گفت: مراحل بعدی اجرای طلاق تا حدود زیادی بستگی به نظر این تیم و مشاوره‌های انجام شده دارد.

حقدادی افزود: ارائه مشاوره‌های طلاق از سوی بهزیستی به صورت رایگان است و در مواردی که افراد نیز خواسته باشند برای مشاوره به بخش خصوصی مراجعه کنند با تخفیف ۴۰درصدی به مراکز خصوصی این سازمان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات حدود ۵۱ هزار زوج برای طلاق در استان خراسان رضوی در فرآیند جدید ثبت سیستم شده است، گفت: از این تعداد ۱۷ درصد پس از جلسات مشاوره و در حدود ۸ درصد نیز قبل از جلسات مشاوره و با میانجیگری افراد فامیل با یکدیگر سازش کرده‌اند .

حقدادی در پایان گفت: در شهر مقدس مشهد نیز در حدود ۳۸ هزار زوج برای طلاق اطلاعات آنها ثبت سیستم شده است که بیش از  ۴۳۰۰ زوج از این تعداد سازش کرده‌اند و بقیه  در مرحله مشاوره هستند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.