محمد رضا حیدری روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز جهانی معلولان، افزود: این قشر از جامعه نیز باید متناسب با همه شهروندان بتوانند از خدمات شهر استفاده کنند.
وی اظهار داشت: معلولان بهترین الگو برای باورمندی و اعتماد به نقس در جامعه هستند و محدودیتهای جسمانی مانع از بالندگی آنها نشده است.
وی گفت: در شورای پنجم سعی شد حمایت از معلولان در حد بضاعت انجام شود و گرچه تا رسیدن به فضای مطلوب فاصله بسیار داریم اما تاکنون اقدامات خوبی در زمینه های مختلف نظیر مناسب سازی فضای شهری انجام شده است.
حیدری با اشاره به روز جهانی ایدز نیز افزود: سالانه یک میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست می دهند لذا ضرورت آگاه بخشی به جامعه در این زمینه بیش از پیش احساس می شود.
وی اظهار داشت: شهرداری مشهد در این راستا اعلام آمادگی کرده است برای انجام آزمایشات ایدز در سطح شهر، اتوبوس هایی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.
وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو گفت: دانشجویان پرچمدار مبارزه با استکبار و استبداد هستند و در همه عرصه ها نقش بی بدلیل دارند.
رئیس شورای اسلامی مشهد افزود: دانشجویان باید در مبارزه با فقر و تبعیض نقش خود را ایفا کنند و نگاه عدالت خواهی آنها باید تداوم داشته باشد.
وی به طرح اخیر مجلس مبنی بر برگشت 32 هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از عوارض سوخت برای پرداخت به شهرداری ها اشاره کرد و اظهار داشت: این مبلغ بدون واریز شدن به خزانه از طریق وزارت کشور بین شهرداری ‌های کشور توزیع خواهد شد که اقدام خوبی برای تامین بخشی از هزینه های اداره شهر است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.