به گزارش ایرنا، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی در این مراسم گفت: مدیران رسانه ها در خط مقدم جنگ رسانه ای دشمن هستند.
عباس محمدیان با بیان اینکه رسانه های خراسان رضوی و مشهد قویترین، تاثیرگذارترین و کارآمدترین جبهه رسانه ای کشور را تشکیل می دهند افزود: خبرنگاران و عکاسان این استان نیز افرادی صالح، باتقوا و نجیب هستند بطوریکه تا کنون هیچ پرونده ای علیه این افراد در دستگاه قضایی تشکیل نشده است.
وی با اشاره به ایجاد مرکز مطالعات رسانه ای بسیج رسانه خراسان رضوی اظهار داشت: اولین اتوبوس مطالبه گری از مسئولان هم به زودی راه اندازی خواهد شد.
وی همچنین بر مطالبه گر بودن دانشجویان تاکید کرد و گفت: تریبون های دانشجویی و مطالباتی نباید فقط منحصر به دوران تبلیغات انتخاباتی گردد و باید در همه ایام سال فعال باشد.

* تاکید بر تعامل بیشتر تشکلهای دانشجویی با رسانه ها
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا هم گفت: طبق برخی اخبار رغبت به تشکلهای دانشجویی کم است و این موضوع باید آسیب شناسی شود و راهی برای حضور بیشتر دانشجویان در تشکلهای دانشجویی فراهم و همچنین تعامل تشکلهای دانشجویی با رسانه های بیرون از دانشگاه بیشتر شود.
مجید خرمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر تبیین و اقناع دلها تاکید دارند افزود: در چهل سالگی انقلاب برای سوالهای مختلف مردم جامعه باید جواب داشته باشیم و گرنه مردم قانع نمی شوند.

* رصد مشکلات، بیان واقعیات و روشنگری
مدیر مسئول روزنامه خراسان هم گفت: رصد و بیان مشکلات، مطالبه گری و ارائه راه حل از جمله وظایفی است که بر عهده رسانه ها و مطبوعات است.
محمد سعید احدیان افزود: مطبوعات و رسانه ها در مواجهه با تبلیغات منفی دشمن باید در موضوع تبیین، روشنگری و بیان واقعیات به خوبی عمل کنند.
وی اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها نمی توانند به صورت مستقیم به برخی مسایل بپردازند لذا اگر همین مسایل از طرف دانشجویان به وسیله پیامک، تلفن، نامه و هر راه دیگر مطرح شود، رسانه ها و مطبوعات می توانند با عنوان درخواست های مردمی حل مشکلات را پیگیری کنند.
بیان مشکلات جامعه توسط رسانه ها و مطبوعات، پذیرش دعوت دانشجویان توسط مسئولان و حضور آنها در دانشگاهها، تاکید بر تدوام جلسات هم اندیشی تشکلهای دانشجویی و رسانه ها، هماهنگی فضای رسانه ای و دانشجویی در مواجهه با تبلیغات دشمن از جمله مطالبات مسئولان تشکلهای دانشجویی دانشگاههای مشهد بود که در این نشست مطرح شد.
خبرگزاریهای مختلف داخلی و خارجی و 17 سرپرستی روزنامه های ملی با 2 هزار خبرنگار فعال در استان خراسان رضوی و مشهد فعالیت دارند.
از این تعداد 600 خبرنگار در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده و 150 نفر نیز از بیمه این وزارتخانه بهره مند هستند.
130 دانشگاه و موسسه آموزش عالی فعال نیز در خراسان رضوی وجود دارد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.