مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: سهم طرح‌های بیابانزدایی استان از اعتبارت ملی امسال، تاکنون صفر بوده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا  نصرآبادی گفت: اعتبارات پارسال بارقه امیدی برای این حوزه روشن کرد و ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای استان مصوب شد که ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد.

نصرآبادی افزود: همچنین از ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار استانی ۳۰۹ میلیون تومان محقق شد و همه این اعتبارات سبب شد پارسال ۳ هزار و ۷۰۵ هکتار نهال کاری و حدود هزار و ۵۰۰ هکتار هلالی آبگیر اجرا شود.

وی گفت: اما امسال نه تنها از آنچه قبلا برای این استان تصویب شده بود که با توجه به تورم هرساله،اعتبارات با پسرفتی چندین پله‌ای مواجه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شاهد افزایش بیابان‌زایی در استان هستیم گفت: از ابتدای سال تاکنون اعتبارت ملی در بخش بیابان‌زدایی صفر بوده است.

نصر آبادی گفت: علاوه بر این از محل صندوق توسعه ملی فقط یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان و در بخش دیگری  ۷۵۰ میلیون تومان تخصیص داشته‌ایم، اما هنوز موافقت‌نامه‌ای برای این تخصیص‌ها به دست‌مان نرسیده است که بدانیم چه کارهایی برای بیابان‌زدایی انجام دهیم.

وی درباره اعتبارات استانی نیز گفت: از این محل نیز ۵۳۶ میلیون تومان تخصیص یافته که ۴۱۰ میلیون تومان آن قطعی شده اما در مقابل آنچه باید انجام شود، این رقم بسیار ناچیز است.

نصرآبادی افزود: هر چند هدف از اجرای طرح‌ها مقابله با بیابان‌زایی، پدیده‌های ناخوشایند گرد و غبار، هجوم ماسه‌های روان و همچنین محافظت از زمین‌های کشاورزی بوده اما سرعت فرسایش بادی از سرعت تخصیص اعتبارات بسیار بیشتر بوده و قدم‌های بیابان در خراسان جنوبی بلندتر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی این استان را دومین استان بیابانی کشور و در معرض پدیده  فرسایش و بیابان‌زایی برشمرد  و افزود: ۲۳ منطقه از استان به مساحت  ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار درگیر فرسایش بادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.