به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در مراسم روز مجلس و بزرگداشت هشتاد و یکمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس در جوار آرامگاه این شهید در کاشمر، مردم را مهمترین پشتوانه برای نظام دانست و افزود: شهید مدرس در 100 سال قبل با ارتباط عاطفی مطالبات مردم را در مجلس پیگیری می ‌کرد.
وی پاکدامنی، عفت، عبودیت، بندگی و اتکا به خدا را از ویژگی های شهید مدرس برشمرد و اظهار داشت: شهید مدرس با خدا محوری توانست در برابر تمام فشارها ایستادگی کند و این ویژگی امروز باید الگوی جوانان قرار گیرد.
وی گفت: شهید مدرس در پنج دوره قانون ‌گذاری توانست دموکراسی و مردم ‌سالاری را که استبداد زمینه بروز آن را در جامعه نمی داد، به معنای واقعی محقق کند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نیز با گذشت چهار دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی، این نظام بر اساس نظریات، مطالبات و خواسته مردم مسیر خود را ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه افق دید شهید مدرس استقرار حکومت الهی و اسلامی در جامعه بود اظهار داشت: شهید مدرس در آن زمان معتقد بود باید بر اساس مبانی اسلامی اقتصاد خود را مدیریت کنیم، به نیروهای داخلی خود اعتماد کرده و از ظرفیت ‌های داخلی خود استفاده نمائیم.
وی گفت: یکی از مهمترین ضعف‌ های قبل از پیروزی انقلاب توجه و اتکا داشتن به نیروهای خارجی برای اداره کشور بود و شهید مدرس این ضعف را حس نمود و در برابر این وابستگی ایستادگی کرد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: امروز تکیه و نگاه برخی افراد در رفع مشکلات به بیرون است و توجه به ظرفیت ‌های داخل کشور ندارند.
وی اظهار داشت: شأن نمایندگان پیگیری مطالبات ملی است و اگر نمایندگان خود را در معرض مطالبات و پیگیری مسائل مردم قرار ندهند، از وظیفه نمایندگی خود کوتاهی کرده ‌اند.
وی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید با مردم ارتباط داشته باشند گفت: برخی نمایندگان مجلس زندگی و شرایط و رأی خود را از مردم پنهان می‌ کنند در صورتی‌ که حق مردم است بدانند آنان به چه چیزی رأی داده ‌اند.
این نماینده مجلس افزود: اگر امروز در عرصه مسائل اقتصادی مشکل داریم به این خاطر است که راه ‌حل برون ‌رفت از مشکلات را در داخل کشور پیگیری نکردیم و به جاهای دیگر امید بسته‌ ایم.
وی اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس نقش خود را در برون ‌رفت از بحران ‌های فعلی ایفا نکرده ‌اند و نسبت به دستگاه ‌هایی که متولی اجرای قانون هستند نظارت خوبی صورت نمی‌ گیرد لذا مجلس باید جدی‌ تر باشد و در برابر تخلفات بایستد و بازدارندگی داشته باشد.
امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: در سایه توجه مسئولان، آرامگاه شهید مدرس به قطب بزرگ فرهنگی در استان خراسان رضوی تبدیل شده است.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی افزود: شهید مدرس نماینده ‌ای آگاه، شجاع و بصیر در مجلس آن زمان بود و امروز می تواند الگویی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.
وی اظهار داشت: ملت ایران انتظار دارند نمایندگان امروز مجلس با تأسی به مدرس، حافظ و نگهبان اصول و ارزش‌ های اسلامی و انقلابی و مدافع حقوق ملت باشند.
در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر فراخوان مسابقه داستان نویسی با عنوان 'ماه مجلس' در باره شخصیت شهید مدرس، کارگاه خوشنویسی با شرکت 20 هنرمند خوشنویس از کاشمر و مشهد که سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در باره شهید مدرس و سخنان این شهید را کتابت کردند برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم همچنین با حضور در مزار شهید آیت الله مدرس و شهدای شهرستان کاشمر به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.