در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز کشور در مشهد مقدس، از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دلیل راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در کشور تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی رئیس جامعه‌‌ خیرین مدرسه‌ساز کشور، مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سلمان خدادای رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران‌مجلس، حمید بنایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش پرورش استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و خیرین مدرسه‌ساز کشور حضور داشتند، از بنیاد برکت به نیابت از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دلیل فعالیت مستمر و گسترده‌ این بنیاد در مدرسه‌سازی تقدیر به‌عمل آمد.

مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه‌ این مراسم از بهره‌برداری از یک‌هزار و 110 مدرسه‌ برکت با بیش از شش هزار کلاس درس در کشور خبر داد.

مهندس جعفری تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه‌ مدرسه‌سازی و توسعه‌ فضاهای آموزشی و دل‌نگرانی ایشان بابت تعلیم و تربیت کودکان و ارتقای عدالت آموزشی در روستاها و مناطق محروم کشور، می‌کوشیم فضای آموزشی ایمن، مجهز و شایسته‌ی دانش‌آموزان ایرانی را فراهم سازیم.

وی تأکید کرد: بنیاد برکت در راستای تحقق این مهم، تاکنون 1110 مدرسه با بیش از شش هزار کلاس درس را برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته احداث و به‌بهره‌برداری رسانده است. هم‌چنین هم‌اکنون نیز 500 مدرسه با سه هزار کلاس درس در حال ساخت است که این روند تا احداث دو هزار مدرسه‌ی برکت ادامه می‌یابد، و این نهضت با جدیت هم‌چنان ادامه خواهد یافت.

به گفته‌ مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد تاکنون در فرآیند مدرسه‌سازی بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام داده است.

مهندس جعفری در ادامه، آثار اجتماعی و فردی مشارکت در امور خیریه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تمام سعی ما بر ترغیب جامعه به سمت اعمال خیر حتی در ابعاد کوچک است، زیرا به‌طور قطع با توسعه‌ این رویکرد بسیاری از مسایل و مشکلات در سطح کشور از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت به تاز‌گی توسعه‌ مشارکت‌های مردمی را در برنامه‌ خود قرار داده تا کسانی را که تمایل به مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ این بنیاد دارند همراهی کند. در همین راستا و در حوزه‌ مدرسه‌سازی، اولین مدرسه‌ مشارکتی با یکی از خیرین آماده‌ بهره‌برداری شده است.

گفتنی است، بنیاد برکت تاکنون یک‌هزار و 110 مدرسه‌ برکت را در 31 استان کشور، با پوشش دو هزار و 550 روستا، احداث و به بهره‌برداری رسانده و در حال حاضر برنامه‌ ساخت 1000 مدرسه‌ دوم برکت را در دست اجرا دارد.

مدرسه‌سازی و توسعه‌ی فضاهای آموزشی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و این فعالیت‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای سطح عدالت آموزشی، از طریق بنیاد برکت در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور انجام می‌شود.

بنیاد برکت برای تأمین فضای مناسب، استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان مناطق محروم با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.