سرهنگ ابوالقاسم باقری روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کاشمر بیشترین کشفیات را مربوطه به گراس، تریاک، حشیش و هروئین ذکر کرد و افزود: نوع کشفیات نشانگر افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی است.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 401 معتاد دستگیر شده‌ اند که 157 نفر آنها معتاد متجاهرند که به کمپ ‌ها معرفی شده ‌اند.
وی با اشاره به افزایش 13 درصدی تعداد دستگیرشدگان مزبور گفت: از ابتدای امسال تاکنون 231 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر شده اند که این تعداد هم نسبت به مدت مشابه پارسال 46 درصد افزایش دارد.
سرهنگ باقری افزود: از مرداد ماه امسال تاکنون 15 مرحله طرح امنیت محله محور در این شهرستان اجرا شده که هفت مرحله با محوریت جمع ‌آوری پاتوق ‌ها و معتادین متجاهر بوده است.
وی با بیان اینکه کمپ خاصی برای معتادین متجاهر در کاشمر وجود ندارد اظهار داشت: اخیرا کمپ ‌های مشهد برخلاف گذشته معتادین متجاهر را نمی ‌پذیرد و پذیرش معتادان منوط به تقبل هزینه های آن از سوی شهرستان شده است.
وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد زنان معتاد در این شهرستان، وجود کمپ برای نگهداری آنان را ضروری دانست و گفت: آمار دقیق از زنان معتاد در دست نیست اما طی یک هفته دست کم 20 نفر را می توان جمع آوری کرد.
فرماندار کاشمر نیز در این نشست گفت: برخورد و مبارزه با مواد مخدر موضوع جدی است و هرچند ایران یکی از کشورهای رده اول مبارزه با مواد مخدر است اما در حوزه توزیع و مصرف مشکلاتی وجود دارد.
محمد علی نبی پور بر تکمیل بانک اطلاعاتی معتادین، پاتوق ها، محیط‌ های مختلف و نوع آلودگی تاکید کرد و افزود: با داشتن اطلاعات دقیق تر می توان در مواجهه با مشکلات بهتر عمل و برنامه ریزی کرد.
وی اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید وظایف خود را در قالب دستورالعمل‌ ها به صورت جدی پیگیری کنند که در این میان انسجام دستگاهها مشکلات را کمتر می‌ کند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.