محمد دوستخواه احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت زعفران را در این شهرستان شامل سه هزار و 700 هکتار مزرعه بارور و 300 هکتار مزرعه غیربارور ذکر کرد و افزود: کشت زعفران در باخرز به صورت پراکنده است و به ازای هر هکتار سطح زیرکشت 250 نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت مشغول کار می شوند.
وی اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با 300 هکتار افزایش نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش پیدا کرده و میانگین برداشت این محصول نیز به چهار کیلو زعفران خشک از هر هکتار رسیده است.
وی گفت: سال گذشته 15 تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی باخرز افزود: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده است و به همین خاطر در سال زراعی جاری تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع زعفران و ارائه راهنماییها و توصیه ‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران انجام شد.
وی همچنین از توزیع 300 تن انواع کود بین زعفرانکاران باخرز خبر داد و اظهار داشت: سه واحد فرآوری زعفران در این شهرستان نیز برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
باخرز 12 هزار هکتار زمین زراعی و باغی و 9 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.
این شهرستان در 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.