ابوالحسن حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس هم اینک حدود 60 هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی سطح خراسان رضوی زیر پوشش آموزشهای مصوب این دوره قرار دارند.
وی به رشد چهار برابری تعداد نوآموزان پیش دبستانی از سال 1392 تاکنون اشاره و بیان کرد: شمار نوآموزان پیش دبستانی خراسان رضوی سال 1392 تنها 16 هزار نفر بود.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: رویکرد جدی وزارت آموزش و پرورش توسعه مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم است. بر این اساس پیش بینی می شود سال آینده رشد سریعتری در این زمینه محقق شود.
وی گفت: هم اینک سه هزار و 330 مرکز پیش دبستانی دولتی و غیردولتی زیر نظر آموزش و پرورش در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
'پیش دبستانی' به عنوان دوره گذار بین کودکستان و مدرسه روش کاری و رویکرد کودکستان و مدرسه را ادغام می کند. هدف این دوره آموزشی تحریک قدرت یادگیری و پیشرفت کودکان پنج ساله همراه با بازی و خلاقیت برای آمادگی ورود به دوران تحصیل است.
تعیین سیاستهای آموزشی و پرورشی دوره کودکستان و آمادگی با شورای عالی آموزش و پرورش و مسئولیت برنامه ‌ریزی و پیش بینی ضوابط و مقررات این دوره برعهده دفتر آموزش ابتدایی و راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش است.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و 220 هزار دانش آموز دارد. حدود 700 هزار نفر از این تعداد دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.