سید جواد حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان جهانی گردشگری هزار و یک مسیر گردشگری را در ایران تعیین و معرفی کرده است که 240 مسیر از این تعداد در حوزه گردشگری دینی و مذهبی جای دارند.
وی ادامه داد: وجود 68 مسیر از مجموع هزار و یک مسیر گردشگری ایران در خراسان رضوی این استان را از همین حیث در رتبه نخست کشور قرار داده است.
سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی مشهد را کانون اصلی گردشگری مذهبی توصیف و بیان کرد: وجود مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) با 12 قرن معماری ایرانی اسلامی، هزار مقبره امامزادگان، تنوع اقلیمی و قومی و وجود مسیرهای متعدد گردشگری می تواند در جهت هویت سازی فرهنگ ایرانی اسلامی با رویکرد گردشگری مذهبی ایفای نقش کند.
وی گفت: حوزه گردشگری در خراسان رضوی بر پایه گردشگری مذهبی و زیارت شکل گرفته و فعال است لذا در افق 1404 میزبانی از 40 میلیون گردشگر داخلی و هشت میلیون گردشگر خارجی در این استان پیش بینی و تاکنون 31.5 میلیون گردشگر داخلی و سه میلیون گردشگر خارجی از این میزان محقق شده است.
حسینی افزود: جمعیت 31،5 میلیون نفری زائران که 9 برابر جمعیت ساکن مشهد و 10 برابر تعداد زائران موسم حج در عربستان می باشد، مشهد را به کانون گردشگری مذهبی و دینی تبدیل کرده است. اما در کنار این امر با نگاه به 'گردشگری ترکیبی' سایر انواع گردشگری از جمله 'سلامت، طبیعی، ورزشی و تاریخی' نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.