سید امیر مرتضوی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون حل اختلاف و حمایت قضایی از سرمایه گذاری مشروع در قوچان که با حضور مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برگزار شد، افزود: اولویت کاری دستگاه قضا در این استان تشکیل این کمیسیون در شهرهایی است که واحدهای تولیدی و صنعتی در آن مستقر هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون 28 حوزه قضایی در این استان فعال است که از این تعداد در 12حوزه کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاری تشکیل شده است.
وی گفت: قوه قضائیه در کنار تکالیف متعدد و وظایف ذاتی خود دغدغه جدی در حوزه سرمایه گذاری مشروع دارد و همواره تلاش می کند باری از دوش سرمایه گذاران، صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان بردارد.
مرتضوی افزود: در این راستا چالش های سرمایه گذاران پس از بررسی، آسیب شناسی شده و خلاء های موجود از طریق قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی منعکس می شود.
وی اظهار داشت: دستورالعمل های اجرایی در کمیسیون های حل اختلاف و حمایت از سرمایه گذاری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است تا بتوان به واحد های تولیدی و صنعتی در حل مشکلات کمک کرد.
وی گفت: نشست های مشترکی در زمینه پیشگیری از تعطیلی کارخانجات با محوریت دستگاه قضایی و با حضور مسئولین تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و مسئولین ذیربط در این استان برگزار شده که منتج به صدور بخشنامه ای در امور مالیاتی و اجرای آن شده است.
مرتضوی رسیدگی فوری به پرونده های جرایم اقتصادی و اخلالگران در نظام اقتصادی و رسیدگی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به پرونده های واحد های تولیدی را وظیفه درون سازمانی دستگاه قضایی دانست و افزود: برگزاری نشست با فعالان حوزه تولید و بازدید میدانی در جهت رفع معضلات تولیدکنندگان به کمک سازمان های ذیربط از وظایف برون سازمانی این دستگاه است.
امام جمعه قوچان نیز در این نشست با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: در مسایل بانکی و قوانین وضع شده نیاز به شمشیر عدالت دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام محمد علی دستجردی افزود: اگر بخش تولیدی و صنعتی به نتیجه برسد، اقتصاد جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
رئیس شهرک صنعتی قوچان نیز با بیان اینکه 50 واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان فعال است گفت: این واحد ها شامل 35 واحد صنایغ غذایی، چهار واحد لبنی و واحدهایی در حوزه شیمیایی، سلولزی و فلزی است.
علیرضا بی غم، قوچان را یکی از قطب های صنایع لبنی خراسان رضوی دانست و افزود: 6 واحد صنعتی در حال ساخت در این شهرک به اتمام رسیده که نیاز به خرید ماشین آلات و تاسیسات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید دارد.
وی با اشاره به قرارگرفتن این شهرک صنعتی در مجاورت جاده ترانزیتی و آسیایی اظهار داشت: سرمایه گذاران بسیار تمایل حضور در این شهرک را دارند که رفع مشکلات واحدهای راکد می تواند در جذب سرمایه گذار و رونق اشتغال موثر باشد.
در این نشست برخی مدیران واحد های صنعتی قوچان به بیان مشکلات خود در زمینه تولید پرداختند.
شهرستان 180هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.