سید جواد حسینی روز چهارشنبه در مراسمی به مناسبت 'روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار' در مشهد افزود: کتاب و کتابخوانی جریان مستمر سالم سازی جامعه است لذا باید از این ابزار فرهنگی به خوبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: با این وجود هم اینک کتاب با رقیبی جدی به عنوان فضا و شبکه های مجازی روبر است که کتاب و کتابخوانی را گاهی به حاشیه می برد ولی هنوز هیچ رسانه ای نتوانسته جایگزین کتاب باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: کتاب بهترین رسانه برای ترویج فرهنگ رضوی است و از طریق انتشار فرهنگ رضوی در قالب کتاب می توان حال خوش داشت. جامعه نه تنها از بی اخلاقی، بی عملی و ضعف در اتحاد و وفاق اجتماعی رنج می برد بلکه نبود جریانسازی مستمر فضلیتهای فرهنگی اخلاقی، وجود تنشها و بی اخلاقیها بخشی از فرهنگ را دچار آسیب کرده است.
وی افزود: در این شرایط 'جشنواره رضوی و کتاب' می تواند این آسیبهای بزرگ را جبران کند. امام رضا(ع) پیشوای صلح، دوستی، مدارا ، تعامل، پاکی و رافت است بنابراین می بایست فرهنگ رضوی ترویج شود تا فضائل رشد یابند و رذایل ذوب شوند.
محمدصادق براتی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج گفت: نشر فرهنگ کتابخوانی و گسترش اندیشه اسلامی از ضرورتهای جامعه است و امیدواریم کتابداران در این عرصه موفق باشند.
207 کتابخانه عمومی در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند. از این تعداد 123 کتابخانه نهادی، 80 کتابخانه مشارکتی و 40 کتابخانه مستقل هستند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.