محسن اسفندیاری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران تشکل های تعاون روستایی، تولید و کشاورزی شهرستان نیشابور افزود: 644 تعاونی روستایی با 360 هزار عضو در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در این مدت بیش از 20 تشکل توانمند سازی و احیا شده و تعدادی نیز در حال ادغام هستند.
وی با بیان اینکه ساماندهی این تشکلها با جدیت پیگیری می شود اظهار داشت: از ابتدای امسال برای بهره برداری هدفمند و ایجاد ارزش افزوده از منابع آب و خاک 11 تشکل گیاهان دارویی در استان شکل گرفته است.
وی گفت: وقفه ای در تخصیص سهم صندوق توسعه ملی بوجود آمده و منتظر تخصیص 50 درصد باقیمانده سهم استان از این صندوق هستیم.
اسفندیاری با اشاره به سود صنعت نوغانداری افزود: این صنعت جزو صنایع پردرآمد، اشتغال زا و بسیار حساس در این استان است که در فصل تولید پیله ابریشم باید سیاست های وارداتی مناسبی برای حمایت از آن اتخاذ شود.
وی اظهار داشت: تعداد تشکل های تعاون روستایی در نیشابور از برخی استانهای کشور بیشتر است و بیش از 93 درصد از مدیران عامل این تشکلها نیز دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند.
فرماندار نیشابور نیز در این نشست گفت: این شهرستان یکی از قطبهای موفق و پویا در بخش کشاورزی و صنعت استان است.
سعید شیبانی افزود: سازمان تعاون روستایی در زنجیره اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می کند اما هنوز همه توانایی ها و ظرفیتهای این سازمان به فعلیت نرسیده است.
وی اظهار داشت: با ایجاد شبکه مالی و صندوق های حمایتی، کشاورزان می توانند دسترنج خود را با اطمینان خاطر سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: به خاطر اعتمادی که به سازمان تعاون روستایی بوجود آمده صندوق های تعاونی روستاها باید با دقت و حساسیت ویژه مدیریت و نظارت شوند تا این اعتماد خدشه دار نگردد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.