به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی نظام پزشکی مشهد، دکتر علی بیرجندی نژاد در ملاقات با پزشک مصدوم توسط یکی از همراهان بیمار در بیمارستان آریای مشهد افزود: افرادی که به صورت شخصی اقدام به برخورد با قصور احتمالی پزشکان و گروههای پزشکی می کنند، اقدام غیر قانونی، ناشایست و غیر اخلاقی را مرتکب می شوند.
وی اظهار داشت: این امر کاهش امنیت جامعه پزشکی و تبعات مختلف در بردارد و احساس نا امنی باعث شکل گیری و گسترش پزشکی تدافعی در جامعه می شود.
وی گفت: در این شرایط پزشک از اقدامات درمانی که امید کمتری به نتیجه آن است، پرهیز می کند و بدین طریق فرصت های احتمالی درمان بیماران از بین می رود.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هرگونه ضرب و جرح، توهین و افترا به فعالان حوزه سلامت نظیر پزشک و پرستار، پیگرد قانونی دارد و با خاطیان برخورد جدی می شود.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: تمام مدارک و مستندات حادثه مزبور دریافت شده تا بتوان در کوتاه ترین زمان به این پرونده رسیدگی نمود و با خاطیان برخورد کرد.
در مراسم دلجویی از پزشک مجروح شده توسط یکی از همراهان بیمار، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، رئیس نظام پزشکی مشهد و مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نمایندگی از رئیس این دانشگاه حضور داشتند.
یک پزشک چهارشنبه هفته گذشته حین انجام وظیقه در درمانگاه سلامت واقع در بولوار هدایت مشهد مورد حمله یکی از همراهان بیمار قرار گرفت و به ضرب چاقو از ناحیه سر مجروح شد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.