طی نشست روز دوشنبه شورای شهر مشهد 'کلایی' که پیش از این معاونت مالی شهرداری را بر عده داشت با کسب 11 رای موافق از 15 رای ماخوذه در به عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: روند قانونی حکم شهرداری کلایی از امروز پیگیری می شود و به وزارت کشور معرفی خواهد شد.
محمدرضا حیدری افزود: با قوت کار مدیریت شهری مشهد دنبال خواهد شد تا خللی در کار وارد نشود. برنامه های جامع در حوزه توسعه شهر را دنبال می کنیم و برای تقی زاده خامسی نیز آرزوی توفیق داریم. قطعا وی به عنوان مشاور امین همراه با مشهد خواهد بود.
در چارچوب فرایند انتخاب شهردار مشهد شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری، رضا خواجه نائینی معاون اقتصادی این شهرداری، محمدرضا کلایی معاون مالی شهرداری، محمدهادی مهدی نیا عضو شورای شهر مشهد و علی محقر معان وزیر کشور در دولت اصلاحات به عنوان گزینه های منتخب شورا معرفی شده بودند اما مهدی نیا و شهریار آل شیخ از این فهرست انصراف داده و محقر نیز در نشست تشریح برنامه هایش حاضر نشده بود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد افزون بر 10 هزار کارمند دارد. این شهرداری علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می کند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.