رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دبیرخانه جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' امسال با انتخاب شعار 'حماسه اقتصادی' از همه گروههای نمایش حرفه ای، مسجدی، دانش آموزی و آزاد برای شرکت در این جشنواره هنری دعوت می کند.
میثم مرادی ادامه داد: دومین جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' با هدف احیای تئاتر مردمی، نگاهی ویژه به وضعیت و مسائل اقتصادی کشور دارد و از لزوم توجه به تعاون اجتماعی و همبستگی ملی در حوزه اقتصاد سخن خواهد گفت.
وی محورهای موضوعی آثار نمایشی این دوره را 'اربابان ترور و تحریم(تحریمهای غیرقانونی مصداق ترور یک ملت)، محتکران، احتکار خانگی، دلالی، طمع و رقابت منفی، مصرف کالای ایرانی حفظ سرمایه ملی، ایثار و همبستگی اجتماعی، بهره وری، مسئولیت پذیری، فرهنگ کار و تولید، تجربه های شیرین همدلی و تعاون اجتماعی در ادبیات کهن، داستانها و مثلهای فارسی با موضوعات معیشت و اقتصاد، تقبیح سیاهنمایی و تحقیر ملی، پیشرفت ایران اسلامی و امید به آینده' برشمرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در این دوره از جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' به منظور فراگیر شدن گستره اجرای نمایشها و ارتباط موثر با مخاطب عام، گروههای نمایشی می توانند پس از تایید دبیرخانه در نقاط مختلف شهر مشهد از جمله معابر پررفت و آمد، بوستانها، مساجد و واحدهای آموزشی به نمایشهای خود را اجرا کنند.
وی افزود: مسجد به دلیل برخورداری از طیف وسیع مخاطبان نمازگزار مکان خوبی برای اجرا و عرضه آثار هنری از جمله نمایشهایی با مفاهیم دینی و انقلابی است. مدارس نیز همواره به عنوان پایگاههای فعال و نقش آفرین در حوزه فعالیتهای فرهنگی هنری شناخته می شوند لذا با هدف حمایت از آثار هنری خلاقانه دانش آموزان و پرورش فکری و ارتقای مهارت هنری آنها دبیرخانه 'جشنواره مردمی چله نمایش ما' از اجرای گروههای متقاضی در سطح مدارس شهر مشهد استقبال می کند.
مرادی ادامه داد: این جشنواره امسال نیز در یک دوره 40 روزه از 10 دی تا 22 بهمن ماه طی دو مرحله برگزار می شود. بر این اساس در چارچوب مرحله نخست مهلت 'ثبت نام و دریافت ایده' روزهای اول تا پانزدهم آذر، 'اعلام نتایج' 20 آذر، 'بازبینی آثار' 27 آذر و 'اعلام نمایشهای برگزیده' یکم دی ماه صورت می گیرد. اجرای گروههای منتخب نمایشی مرحله نخست نیز از دهم دی ماه آغاز می شود.
وی گفت: همچنین طی مرحله دوم 'مهلت ثبت نام و دریافت طرح و ایده' از 22 دی آغاز می شود. 'اعلام نتایج' 25 دی صورت می گیرد. 'بازبینی آثار' نیز 29 دی و 'اعلام نمایشهای برگزیده' روز دوم بهمن ماه انجام می شود. اجرای گروههای منتخب مرحله دوم هم از سوم بهمن آغاز شده و تا بیست و دومین روز این ماه ادامه می یابد.
هنرمندان علاقه مند به مشارکت در دومین دوره جشنواره مردمی 'چله نمایش ما' حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی می توانند آثار خود را به نشانی 'مشهد بلوار وکیل آباد، بلوار هاشمیه، بین هاشمیه 20 و 22، حوزه هنری خراسان رضوی' ارسال کرده و یا با شماره تلفن 38830362 - 051 تماس بگیرند.
پارسال در قالب نخستین دوره این جشنواره مردمی تئاتر 40 گروه نمایشی طی 40 روز در 200 نقطه شهر مشهد نمایشهای خود را برای مردم اجرا کردند.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.