حسن سالاری روز یکشنبه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی تایباد را شش هزار و 266 نفر اعلام و بیان کرد: این جمعیت نیز نسبت به پارسال که سه هزار و 214 نفر بود به میزان 95 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: 50 درصد این اعضا را دانش آموزان، 12 درصد دانشجویان و 38 درصد دیگر را سایر اقشار شهروندان تایبادی همچون پزشکان، طلاب و کارمندان ادارات تشکیل می دهند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد ادامه داد: 64 هزار و 457 نسخه کتاب در سطح چهار کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در دسترس عموم قرار دارد.
وی همچنین به فعالیت کتابخانه سیار در تایباد اشاره و بیان کرد: حوزه فعالیت این کتابخانه سیار با نام 'نور رحمت' در محدوده 10 روستای بخشهای مرکزی و میان ولایت این شهرستان است. این واحد سیار 24 هزار عضو دارد که نسبت به پارسال 87 درصد بیشتر شده است.
مرکز شهرستان مرزی 120 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد مرکب از دو شهر، دو بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق با کشور افغانستان هم مرز است.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.