علی رستمی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهسازی خانوادها در مورد آسیبهای اجتماعی به ویژه معضل مصرف مواد مخدر، در پیشگیری و درمان افرد نقش بسزایی دارد.
وی اظهارداشت: توجه ویژه به اطلاع رسانی در زمینه مواد مخدر و عوارض آن، ارتباط با خانواده ها به منظور آگاهی در مورد فرزندان و آموزش افراد به منظور توانمندسازی و مصون سازی آنان در زمینه اعتیاد مورد تاکید است.
فرماندار تربت حیدریه همچنین بر لزوم حضور فعال همه دستگاههای اجرایی در عرصه مقابله، پیشگیری و فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید و بیان کرد: هم افزایی، انسجام و پرهیز از بخشی نگری و موازیکاری باعث اثربخشی بیشتر اقدامها در این حوزه می شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی، بهزیستی و کمیته امداد از جمله دستگاههایی هستند که باید در حوزه آموزش مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر فعالیت بیشتری داشته باشند.
رستمی مصرف ناآگاهانه داروهای روانگردان، انواع قرصها، داروهای دست ساز و مکملهای ورزشی را در باشگاههای بدنسازی و عطاریها تهدید جدی برای سلامت اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه ذکر و بیان کرد: ساماندهی و نظارت گشتهای مشترک بر واحدهای صنفی عطاری و توزیع کنندگان غیرقانونی مکملها لازم و ضروری است.
وی همچنین از ماموران انتظامی 'پاسگاه بازرسی شهید شیردل' کامه واقع در بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه که در حوزه کشفیات موارد مخدر فعالیت دارند تقدیر و تاکید کرد: با توجه به اهمیت فعالیت پلیس در این مجموعه تلاش برای تجهیز پاسگاه بازرسی شهید شیردل در دستور کار است.
در چارچوب فعالیتهای مستمر پلیس در محدوده پاسگاه بازرسی شهید شیردل دیروز 98 کیلو و 500 گرم تریاک در توسط ماموران انتظامی مستقر در این ایستگاه کشف و ضبط شد.
تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
6121/7079/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.