سید احمد دلقندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین محموله 9 تنی گوشت گرم هفته پیش وارد و در سطح بازار خراسان رضوی برای مصرف عموم توزیع شده بود.
وی ادامه داد: برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم از بازارهای مختلف، واردات به میزان لازم صورت می گیرد. واردات گوشت گرم از استرالیا نیز ادامه دارد و در این چارچوب امسال تاکنون 372 تن گوشت گرم وارداتی در بازار خراسان رضوی توزیع شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین واردات گوشت قرمز از کشورهای آسیای میانه در حال پیگیر است تا گوشت مورد نیاز استان از چند بازار تامین شود.
وی حجم مصرف روزانه گوشت قرمز را در خراسان رضوی 60 تن اعلام و بیان کرد: از میزان سه تن با گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار تامین می شود و بقیه آن تولید داخل استان است.
خراسان رضوی 7.1 میلیون راس دام سبک شامل گوسفند و بز دارد. این استان در حوزه گاوداری شامل صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی نیز دارای پنج هزار واحد دارای مجوز و 100 هزار راس ظرفیت گاو مولد است. کل موجودی دام سنگین مولد و غیرمولد در ایتان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 320 هزار راس است.
خراسان رضوی در مجموع 14،6 میلیون واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.