حمید قزاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکپارچه سازی مزارع پراکنده را موجب استفاده صحیح از منابع آبی، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و نیز افزایش میزان برداشت محصول در واحد سطح اعلام و بیان کرد: این در حالی است که بیشتر مزارع در ایران به صورت خرده مالکی در قطعات کوچک زیر کشت می روند و همین امر موجب کم شدن بازدهی کشتزارها می شود.
وی افزود: یکپارچه سازی مزارع در خراسان رضوی به عنوان یکی از اولویتها در پی تاکیدات وزارت جهاد کشاورزی امسال برای نخستین بار در دستور کار قرار دارد و همکاری خوبی هم در این زمینه از سوی کشاورزان وجود دارد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با هدف استفاده صحیح از آب و مزایای متعدد یکچارچه سازی مزارع، مشوقهای فراوانی برای کشاورزانی که وارد این طرح شوند در نظر گرفته شده است. بر این اساس یکپارچه سازی با رضایت مالکان و به هر میزان که مالکان همراهی کنند در سطح استان انجام می شود.
دو میلیون و 138 هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد. 363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی این استان هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت 83 نوع محصول می رود. 900 هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و 300 هزار هکتار آن باغ است. بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.