ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان بیستم20 آبان ماه جاری 28 هزار و 100 دستگاه کامیون و تریلی ترانزیتی وارداتی و صادراتی از طریق مرز سرخس واقع در مرز ایران و ترکمنستان رفت و آمد داشتند. این تعداد مدت مشابه پارسال 40 هزار و 69 دستگاه بود.
وی ادامه داد: علت اصلی این کاهش اعمال محدودیتهای جمهوری ترکمنستان از 13 مرداد ماه گذشته مبنی بر رفت و آمد روزانه تنها 30 دستگاه کامیون ورودی و 30 کامیون خروجی از طریق مرز سرخس است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تاکنون دو بار دیدار مرزی در خصوص پرسش چرایی این اقدام کشور ترکمنستان انجام شده اما طرف ترکمن پاسخی روشن ارائه نمی کند.
وی به آماده بودن پل دوم مرزی سرخس برای فعالیت نیز اشاره و بیان کرد: هماهنگی لازم به منظور افتتاح این پل به مقامات ترکمنستان اعلام شده اما طرف مقابل تاکنون برنامه خود را برای مشارکت اعلام نکرده است.
نصری افزود: امسال 14 هزار و 200 دستگاه کامیون ورودی به ایران و 13 هزار و 900 دستگاه کامیون خروجی به کشورهای حوزه آسیای میانه و حوزه سی.آی.اس از طریق مرز سرخس رفت و آمد کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 18 هزار و 502 نفر تبعه ایرانی و خارجی از مرز سرخس رفت و آمد داشته اند. از این تعداد 9 هزار و 720 نفر تبعه و مسافر خارجی و هشت هزار و 800 نفر تبعه و مسافر ایرانی بوده اند.
پایانه مرزی سرخس واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.