حجت الاسلام امرالله حسنی نیا عصر دوشنبه در همایش 'تجلیل از یاوران وقف خراسان رضوی' در مشهد افزود: این سایه نشینان پرتوقع که خواص جامعه را در بر می گیرند، در جای خود نشسته اند و فقط خدمات وقف را زیر سوال می برند.
وی اظهار داشت: اگر آنان تامل بیشتری کنند و برکات وقف را بررسی نمایند، جامعه را در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی با بهره گیری از ثمرات وقف یاری می دهند.
وی گفت: گروه دومی که به وقف ضربه می زنند، کسانی هستند که در مسئولیت موقوفه داری خود، طمع کرده و بخشی از درآمد موقوفه را برای استفاده خود بکار می گیرند، هرچند ضربه مالی این افراد به موقوفه قابل جبران است اما لطمه ای که این افراد به اعتقادات مردم وارد می کنند، قابل جبران نیست.
حجت الاسلام حسنی نیا افزود: موقوفه خواران امانت داری مدیران موقوفه را زیر سوال می برند و مردم را نسبت به امانت داری موقوفه بدبین می کنند.
وی اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که مربوط به همه جامعه می باشد و متولی آن فقط سازمان اوقاف نیست اما این سازمان تلاش می کند همه مردم را به سوی وقف، مشارکت در امور خیر و حل مشکلات جامعه سوق دهد.
وی گفت: وقف کاربردها و کارکردهای گسترده و متنوع دارد و سرمایه ابدی است که هیچ گاه تمام نمی شود، لذا یاوران وقف می توانند در ترویج این فرهنگ و سنت حسنه وقف به خوبی نقش ایفا کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تعداد موقوفات این استان تاکنون 24 هزار و 932 مورد است که از این تعداد سه هزار و 973 مورد معادل 16 درصد مربوط به بعد از انقلاب اسلامی می باشد.
حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: همچنین از کل موقوفات خراسان رضوی 2 هزار و 6 مورد مربوط به بعد از سال 1390 و 205 مورد نیز مربوط به امسال است.
وی اظهار داشت: این همایش به منظور تجلیل از نمایندگان 12 گروه از یاوران وقف خراسان رضوی برگزار شده است که شامل گروه 130 هزار نفری اصحاب وقف و بقاع متبرکه استان، گروه 120 هزار نفری مستاجرین موقوفات، 2465 متولی موقوفات غیر متصرفی، 62 انجمن یاوران وقف و 45 مشاور وقف است.
وی 1100 عضو هیات امنا و مدیران بقاع متبرکه، چهار هزار خدمه بقاع متبرکه، 350 فعال قرآنی بقاع متبرکه، 470مبلغ مذهبی بقاع متبرکه، خیریه بقاع متبرکه، اصحاب رسانه و مسئولان همکاری کننده با نهاد وقف و بقاع متبرکه را نیز از سایر گروه های مزبور برشمرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.