معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: شبکه مراکز جامع بیماران خاص به منظور ارتقاء کیفی خدمات به بیماران این طیف، کنترل بهینه تجویز و مصرف دارو، به روزرسانی برنامه های درمانی و اجرای دستورالعملها و پروتکلهای درمانی در گروه بیماران خاص فعال شد.
دکتر شاپور بدیعی جمعیت بیماران خاص زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شش هزار و 990 نفر شامل مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، ام.اس، فنیل کتونوری و ای.بی ذکر و بیان کرد: دو هزار و 444 نفر از این تعداد بیماران دیالیزی، 853 نفر تالاسمی، 390 نفر بیماران هموفیلی و سه هزار و 76 نفر بیماران مبتلا به ام.اس هستند.
وی افزود: مراکز جامع بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد متناسب با نوع بیماری و تخصصهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستانهای قائم، دکتر شیخ، منتصریه، کلینیک سرور و 42 مراکز دیالیز دولتی و غیر دولتی راه اندازی شده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خدمات تشخیصی و درمانی ارائه شده بیماران خاص در مراکز جامع نیز اشاره و بیان کرد: ترانسفوزیون خون، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، رادیولوژی و سونوگرافی، مشاوره ژنتیک، ویزیتهای تخصصی مغز و اعصاب، تغذیه، روانپزشکی، کار درمانی و مددکاری از خدماتی هستند که در این چارچوب به بیماران خاص ارائه می شوند.
83 مرکز جامع خدمات بیماران خاص در سطح 59 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور امروز به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس ‏افتتاح شدند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.