حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با حمایت دولت، استانداری خراسان رضوی، شورای شهر و مدیریت شهری مشهد کتابخانه عمومی این کلانشهر پس از 22 سال دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: هم اینک در مشهد 52 کتابخانه عمومی فعالیت دارند که 26 باب آن نهادی و 26 باب نیز مشارکتی است. همچنین دو کتابخانه سیار در این کلانشهر فعالند که هر یک به اندازه پنج کتابخانه ثابت روستایی در حاشیه شهر و مناطق محروم ارائه خدمت می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به فعالیت 115 کتابدار در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: کتابخانه ها امروز صرفا محلی برای مبادله کتاب و امانت آن نیستند بلکه کتابداران به عنوان افسران فرهنگی از کتابخانه ها بیرون می آیند.
وی گفت: باید به دنبال شهروند کتابخوان باشیم و تسهیلات و تخفیفات ویژه با همکاری شورای شهر برای طیف کتابخوان ایجاد شود. به این منظور باید محور پیامها در فضاسازی تبلیغاتی و محیطی مشهد یک کتاب ارزشمند باشد و در ساخت پروژه های بزرگ نیز به پیوست فرهنگی و کتابخانه ای توجه شود.
سبزیان افزود: قرائتخانه های شهری نیز در مشهد فعالند و اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا در صورت ارائه ساز و کار قانونی از سوی شورای شهر، ساماندهی آنها را عهده دارد شود.

* ساخت کتابخانه در بوستانها
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور و مشهد نامناسب است. شورای شهر و مدیریت شهری به تخصیص سهم نیم درصدی شهرداری به حساب کتابخانه ها در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهتمام دارند.
محمد رضا حیدری افزود: همچنین شورای شهر و شهرداری مشهد طی تفاهمنامه ای با اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تخصیص زمین برای ساخت کتابخانه در بوستانهای سطح شهر اقدام خواهد کرد.
201 کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل با سه میلیون نسخه کتاب در خراسان رضوی وجود دارد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.